Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

قتل 5 زندانی بلوچ در اثر شکنجه در زندان زاهدان طی چهار روز درسال گذشته

عدالت نیوز:طی روزهای یکشنبه ،دوشنبه و سه شنبه ۷،۶و۸ دی ماه ۳ زندانی در بندهای ۶،۵ و ۷ زندان مرکزی زاهدان به دلیل شکنجه های وحشیانه و عدم درمان جان باختند
نام و مشخصات زندانیانی که در طی چند روز گذشته در زندان مرکزی زاهدان در اثر شکنجه و عدم درمان جان باختند به قرار زیر می باشد
: ۱ـ زندانی فرزاد نارویی معروف به شاهین حدودا ۴۰ ساله تنها ۳۳ روز بود که از آگاهی به زندان منتقل شده بود او در اثر شکنجه های وحشیانه در آگاهی زاهدان و عدم درمان در روز یکشنبه ۶ دی ماه جان باخت.
۲ـ روز دوشنبه ۷ دی ماه زندانی مهدی نارویی ۳۸ ساله از بند ۷ زندان مرکزی زاهدان که ۶ سال به اتهام داشتن مواد مخدردر زندان بسرمی برد ، جان باخت .وی بیمار بود اما زندانبانان ولی فقیه از انتقال وی به بیمارستان خوداری کردند تا اینکه در زندان جان باخت.
۳ ـ سه شنبه شب ۸ دی ماه غلام ربانی ۴۵ ساله از بند ۶ زندان مرکزی زاهدان. او نیز بیمار بود و در اثر عدم درمان جان باخت. این زندانی تقریبا ۲ سال در زندان بسر برد.
44_زندانی اقبال نارویی یک سال پیش به اتهام مواد مخدر بازداشت شده و دوران محکومیت خود را در زندان زاهدان می گذراند، روز چهارشنبه بر اثر بدرفتاری و توهین مامورین زندان با آنان درگیر و مراتب اعتراض خود را نشان داده ،در نتیجه مامورین زندان وی را به قرنطینه زندان (اتاق انفرادی ) انتقال داده و مورد شکنجه قرار می دهند که به موجب آن نامبرده تحت شکنجه جان خود را از دست داده و بشهادت می رسد.
5_روز سه شنبه 8 دی 13944نیز یک زندانی بنام مهدی براهویی در زندان زاهدان اعدام شد.

No comments:

Post a Comment