Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دست و پای عمادالدین ملازیی به حکم دادستان سراوان زنجیر و به قرنطینه زندان منتقل شد



دست و پای عمادالدین ملازیی به حکم دادستان سراوان زنجیر و به قرنطینه زندان منتقل شد
بگزارش عدالت نیوز عمادالدین ملازیی زندانی اهلسنت بلوچ به حکم دادستان سراوان با وضعیت نامتعارفی به قرنطینه زندان سراوان منتقل شده است.
کمپین فعالین بلوچ رسانه خبری فعالان مدنی بلوچستان در این باره خبر داده "سه روز پیش ۱۹ دی ماه آقای حاج محمدی دادستان سراوان با عماد الدین ملازهی زندانی سیاسی بلوچ در زندان دیدار کرده و در پی بحث و بگو مگو بر سر پرونده این زندانی سیاسی دستور داده عمادالدین را با دستبند و پا بند به قرنطینه زندان منتقل کنند."
آقای ملازیی برای دومین بار در یکم آذر ماه سالجاری توسط وزارت اطلاعات در شهر سراوان که برای خرید یک دستگاه قالیشویی به این شهر مراجعت کرده بود بازداشت شد. و پس از انتقال به زاهدان و فیلم سازی از او بار دیگر به زندان سراوان انتقال داده شد.
گزارشهای تکمیلی درباره نحوه بازداشت این زندانی سیاسی بلوچ تاکید داشت که عمادالدین پیش از بازداشت بصورت ناشناس توسط وزارت اطلاعات مورد سوء قصد قرار گرفته است که در جریان آن یک فرد دیگر به نام "خلیل جهانی" به قتل میرسد. این ماموران وزارات اطلاعات پس از پی بردن به ارتکاب یک قتل اشتباهی فورا عمادالدین ملازیی را دستگیر میکنند.
عماد الدین پیش از این پنج سال بصورت بلاتکلیف در زندان مرکزی زاهدان اسیر بوده که پانزده ماه از این میزان را در بازداشتگاه وزارت اطلاعات سپری کرده است.
 عمادالدین پس از آزادی زندان از وجود بیماری های نظیر خونریزی معده، نارسایی قلبی و افسردگی شدید زنج میبرد که در اثر شکنجه و نگهداری طولانی مدت در سلول انفرادی بر وی عارض شده بودند.

No comments:

Post a Comment