Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نامه پر از درد دانش آموز دختر بلوچ به خانم معلم اش



نسخه ای از نامه یک دانش آموز فقیر بلوچ به خانم معلم خود که از وی درخواست کمک مالی جهت ادامه تحصیل کرده است که یک نسخه از آن بدست پایگاه خبری تحلیلی عدالت نیوز رسیده است.
 در این نامه که هویت نگارنده و معلم مخاطب آن مشخص نیست یک دختر بچه فقیر بلوچ در نامه ای پر از درد و احساس از معلم خود درخواست کرده است که برای ادامه تحصیل به او کمک کند.
این دختر بچه در نامه خود مینویسد هدف من از کمک کردن این است که " اگر در خانه لباس و یا لوازم خانگی که از آنها استفاده نمی شوند را به ما بدهید اگر کوچک بود لباس یا بزرگ اشکالی ندارد."
این دانش آموز در تشریح وضعیت خود و خانواده اش مینویسد "ما یک خانه داریم که کرایه ای است و هر ماه از ما صد هزار تومان میگیرند. پدرم شغل نداره چون مشکل اعصاب داره و سر کار نمی گزارندش فقط همین یارانه است خانم جان! دو عمو دارم که فلج هستند و با ما زندگی میکنند و عمه بیوه دارم که او هم با ما زندگی میکند"
 این دانش آموز بلوچ در بخشی از نامه اش خطاب به معلم خود مینویسد "تا حالا که به اینجا رسیدم فقط به کمک معلمهای قبل بوده"
 وی در پایان ضمن اینکه میگوید "هیچی ندارد حتی مانتو و کیف و کفش" از خانم معلم خود میپرسد " شمابه من کمک میکنید"
قابل توضیح است که بگفته مدیر آموزش و پرورش استان، بلوچستان با دارا بودن حدود صد هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل بیشترین آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به خود اختصاص داده است.
موضوعی که بگفته کارشناسان باید یکی از عوامل اصلی آن را در فقر خانواده ها جستجو کرد.
#بلوچ_وبلوچستان_مظلوم

No comments:

Post a Comment