Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اینجا فقیران محکوم به مرگ هستند / تخریب 300 خانه و آلونک اهلسنت بلوچ در زاهدان افتخار مسولان حاکمیت





اینجا فقیران محکوم به مرگ هستند / تخریب 300 خانه و آلونک اهلسنت بلوچ در زاهدان افتخار مسولان حاکمیت
بگزارش عدالت نیوز بنقل از خبرگزاری تسنیم امروز 12 دیماه پس از جلسه شورای موسوم به حفظ اراضی ملی سیستان و بلوچستان که تمام اعضای آن غیر بومیان و از افرادی با سابقه نفرتهای مذهبی و قومی هستند 300 خانه و آلونک مردم اهلسنت بلوچ حاشیه شهر زاهدان تخریب شد.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار در این زمینه مدعی شده است که در راستای آنچه که او مبارزه با پدیده زمین خواری و جلوگیری از حاشیه نشینی خوانده است "در یک عملیات گسترده 300 خانه، آلونک و حصار در ضلع شمالی زاهدان تخریب شده است." محمد گمرکی زاده تصریح کرده است مبارزه با آنچه که او زمین خواری نامیده است "بصورت ویژه با دستور دادستان زاهدان توسط نیروی انتظامی، شهرداری و فرمانداری انجام میشود"
قابل توضیح است حمیدی رئیس دستگاه قضا حاکمیت که ریاست شورای موسوم به حفظ اراضی ملی سیستان و بلوچستان را بر عهده دارد فردی است که حکم اعدام انتقام جویانه 16 جوان اهلسنت بلوچ در مقابل عملیات سازمان جیش العدل با امضای وی اجرا شد. حمیدی فردی است که تفکرات فرقه گرایانه او بر علیه مردم بلوچ و اهلسنت زبان زد است.
بسیاری از کنشگران بلوچ واژه های منابع طبیعی و منابع ملی را بهانه هایی برای توجیح جنایتهای حاکمیت میدانند و معتقد هستند حاکمیت در تلاش است با اجرای این برنامه ها بافت جمعیتی و مذهبی شهرهای مهم بلوچستان را به نفع سیاستهای فرقه گرایانه خود تغییر دهد.
#بلوچ_وبلوچستان_مظلوم

No comments:

Post a Comment