Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

هشدار: باز اجرای نقشه های رژیم پهلوی برای نابودی کشاورزی در بلوچستان توسط استاندار




هشدار: باز اجرای نقشه های رژیم پهلوی برای نابودی کشاورزی در بلوچستان توسط استاندار
علی اوسط هاشمی استاندار ظهر امروز در نشست با اعضای خانه های صنعت و معدن و کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: وابستگی استان به صنعت کشاورزی باید کمتر شود (بخوان: از بین برود). وی بر استراتژی درازمدت نظام برای اجرای طرح های بزرگ و ملی در سطح استان تاکید کرد. این سیاست در نهایت بلوچستان را به یک منطقه خشک لم یزرع صحرایی ـ امنیتی برای ترانزیت کالا با مشتی معتاد محلی و نیروی کار وسیع غیر بومی تبدیل خواهد کرد. توسعه کشاورزی بومی و مدیریت آب یکی از مسئولیت های مهم دولت مردمی می باشد
.
فعالان سیاسی همواره هشدار داده اند که هدف طرح های استراتژیک نظام "بلوچ زدایی" و از بین بردن صعنت اشتغالزایی بومی نظیر کارخانه بافت بلوچ و صنعت کشاورزی می باشد. تا مردم بلوچ حتی برای گوجه فرنگی و سیب زمینی محتاج استان های مجاور باشند. همین الان هم بنا به اعتراف خود نظام حداقل %20 بلوچها از کمبود غذایی و سوء تغذیه رنج می برند، و محتاج سبد غذایی کمیته امداد امام هستند. در عوض طرح هایی مانند اسکله چابهار و راه آهن و پتروشیمی برای فروش به خارج و یا ترانزیت کالاهای کشورهای آسیای میانه می باشد و ربطی به اشتغالزایی محلی و اقتصاد بومی ندارد.
.
90% شغل های ایجاد شده و فرصت های تجاری برای غیربومی ها خواهد بود. فعلن بلوچها را با گازوئیل کشی و مواد سرگرم نگه داشته اند. حال می خواهند کشاورزی را از بین ببرند، تا بلوچ معتاد کاملن وابسته و محتاج به حکومت شود.
.
در زمان شاه نیز دامداران و کشاورزان تشویق می شدند تا کشاورزی را رها کرده و دام و احشام خود را روانه دوبی کنند و بجای آن اجناس لوکس وارد کنند. شاه هم بجای سدسازی، میلیاردها دلار (در آن زمان) خرج پایگاه بزرگ نظامی کنارک کرد
.
همان سیاست (ضد کشاورزی و دامداری محلی) توسط استاندار که توانسته دل برخی از مردم را بدست بیاورد، دنبال می شود. از قدیم گفته اند استاندار چو با لباس بلوچی آید گزیده تر برد کالا.


No comments:

Post a Comment