Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

چرا مردم "بل سر" باید جورش را پس دهند؟! چرا "قانون شکنان" مواخذه نمی شوند؟!


چرا مردم "بل سر" باید جورش را پس دهند؟! چرا "قانون شکنان" مواخذه نمی شوند؟!
گویا حل نشدن مساله "تخریب روستای بل سر" واقع در 10 کیلومتری چابهار و عدم علاقه مسئولان به حل آن و به راحتی کوتاه آمدنشان در مقابل علیزاده صاحب کشتارگاه صنعتی که در آن روستا ساخته شده است، از یک جای دیگر آب می خورد!!
مساله آنجا بیخ پیدا می کند که گویا در اعطای سند برای این کشتارگاه صنعتی به آقای عبدالرضا علیزاده، عده ای از مسئولان بلندپایه استانی و خصوصا فرماندهانی در نیروی انتظامی و مسئولانی در قوه قضائیه و عده ی در سازمان ثبت اسناد و فرمانداری رشوه خورده اند و با وجود اینکه "قانون" اجازه ساخت کشتارگاه صنعتی در محل زندگی مردم بخاطر مشکلات بهداشتی و غیره... در روستای "بل سر" نمیداده اما این مسئولان با دریافت هزینه ها و با لابی گری های آقای عبدالرضا علیزاده در سکوتی که اکنون دارد افشا می شود ، تن به قانون شکنی داده اند و درست مشکل حاد که باعث عدم حل مشکل مردم روستا می شود از همینجا آب می خورد...!
اکنون کمترین هزینه به نظر این مسئولان زیر میزی بگیر، در این است که حق را به آقای علیزاده (سرهنگ گردن کلفت بازنشسته نیروی انتظامی بدهند) و خود را مصون نگه داشته و افشا نشود تا اینکه حق را به مردم بی سواد و فقیر روستای "بل سر" بدهند و برای خود درد سر ایجاد کنند.
درست است که آخرتشان بر باد می رود اما لا اقل در دنیا نام دزد و خائن و اختلاسگر به آنها نمی خورده و نهایتا محاکمه نمی شوند و مساله در سکوت حل می شود، به همین خاطر می بینیم که اصرار زیادی هست که علیرغم پذیرفتن "غیر قانونی بودن" کشتارگاه صنعتی آقای علیزاده باز هم از ایشان جانبداری می شود.
تا جایی که گزارشها حاکی از آن است که قرار است برای ختم قائله این روستا هم که مانده به مردم این روستا دور تر از این محل زمین های داده شود که بی خیال این روستای ابا و اجدادی خود شوند.
ولی جای استفهام همچنان باقی است: وقتی ساخت این کشتارگاه با کم کاری و کوتاهی های فراقانونی از برخی مسئولان! صورت گرفته و علیزاده در آن دخلی ندارد پس چرا آن "برخی مسئولان قانون شکن" نباید محاکمه شوند؟! و چرا مردم روستای بل سر باید جور تخریب خانه و کوچ از روستایشان را به جان بخرند؟!
یعنی در این بلوچستان از نماینده تا امام جمعه تا فعلان مدنی کسی نیست که اعتراض کند و حق این مردم را به آنها باز گرداند؟!
یعنی پا پس کشیدن و کوتاه آمدن در مقابل مسئولان "قانون شکن" تنها راه ممکن است؟!
آیا نمی دانید با این روش شما راه خیانت به بقیه شهروندان را توسط این مسئولان "قانون شکن" زیر میزی بگیر باز می کنید؟!
این متن را برای همگان کپی کنید و با نوشتن نامه به استاندار و فرماندار و امام جمعه اهل سنت چابهار خواستار رسیدگی به مشکل مردم روستای بل سر، ابقای آنها در روستای آبا و اجدادیشان که در آنجا شناسنامه هایشان صادر شده است و برخورد با آن به اصطلاح "برخی مسئولان قانون شکن" بشوید.
مردمی که در گرمای چابهار می پذند و مسئولان قانون شکنی که زیر کولر می لرزند.
سربازی
7 اردیبهشت 94

No comments:

Post a Comment