Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

نور احمد نیکبخت سیستانی دیپلمات ایرانی در یمن را اندکی بهتر بشناسیم


(نور احمد نیکبخت سیستانی دیپلمات ایرانی در یمن را اندکی بهتر بشناسیم)
نور احمد نیکبخت دیپلمات ایرانی که مقامات ایرانی مدعی بودند که در یمن ربوده شده بود و پس از مدت یک سال و نیم اسفند 93 به قول حاکمیت در یک "عملیات مقتدرانه" آزادش کردند چرا هیچ گاه نگفتند چگونه؟ و چرا ربوده شد؟! و دقیقا چگونه مقتدرانه آزاد شد؟!
نور احمد نیکبخت سیستانی (از منطقه زابل) و همسرش هم از بلوچ های زابل است، وی یکی از افسران عالی رتبه اطلاعاتی ایران است که مدتها در استان سیستان و بلوچستان فعالیت کرده اما پس از اینکه در اطلاعات کشوری نفوذ می کند و ارتباط خوب خود با بلوچ ها را به عنوان یکی از اهرم های نفوذ خود استفاده می کند برای ماموریت های خارجی در کشورهای عربی انتخاب می شود.
سکونت وی به ترتیب زابل، زاهدان، سراوان، چابهار ، تهران و نهایتا صنعا یمن بوده است.
نور احمد نیکبخت (اسم مستعار وی است) که اسم و شهرت اصلیش در ایران به نام (سرحدی) بود که بعدها با نام نور احمد نیکبخت مشهورش کردند.
برخی از آشنایان و دوستان قدیمی وی ، این فرد را به عنوان یکی از عوامل اصلی ضربه زدن به بلوچها در کشورهای خلیجی می دانند که با برقراری ارتباط با شیوخ عرب تلاش کرد با ساخت پروژه های جاسوسی سازی بدبینی محدودی نسبت به برخی از بلوچ های ساکن در خلیج ایجاد کرده و آنها را از مشاغلشان که اغلب در پست های حساسی چون پلیس و ارتش کشورهای خلیجی حضور داشتند اخراج نماید.
این فرد را همچنین یکی از عوامل نقل و انتقال اطلاعاتی و قاچاق اسلحه به کشورهای شبه قاره عربی نیز معرفی می کنند. که در مدت اقامتش در صنعا ارتباط پشت پرده ای باگروه های نزدیک به ایران چون حوثی ها و... داشته است.
گزاش های تایید نشده ای نیز می گویند که همین موضوع نیز یکی از دلایل ناپدید شدنش هست. نه اینکه یکگروه تروریستی وی را ربوده باشد.
اگر واقعا یک گروه تروریستی او را ربوده است و در عملیاتی مقتدرانه در یمن آزاد شده است چرا دقیقا اعلام نمی کنند چه گروهی وی را ربوده و چگونه عوامل ایران در یک کشور خارجی آزادش کردند؟! و چرا اصلا نیاز باشد کسی وی را برباید؟!
از کجا معلوم که وی به طور سری و غیر علنی در حبس نبوده باشد؟! مزید بر علت اینکه درست آزادی وی نیز با قدرت گرفتن حوثی ها در صنعا یمن همزمانی می کند.
حبیب الله سربازی
به نقل از منبعی که نخواست نامش فاش شود.

No comments:

Post a Comment