Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate


14 tim · 
یکی‌ از هموطنان به نام خسرو معتقد است ایرانیان از دید خامنه‌ای به دو دسته تقسیم میشوند:
( خودی‌ها و غیر خودی‌ها ) از آنجائی که سربازان مردم مظلوم ایران از دسته غیر خودی‌ها هستند. جان آنها بهائی ندارد و هیچ اقدامی برای آزادی آنها نمیکنند. اما چون زائران سپاهی از دسته خودی‌ها هستند. هر کاری برای رهائی آنها انجام میدهند. اگر این پنج نفر اسیر شده نیروی اطلاعات بودند بدون اطلاع من و شما هزاران زندانی را آزاد میکردند تا نیروهای اطلاعاتی آزاد شوند. پس از گذشت ۳۵ سال هنوز مردم ایران از تقسیم بندی شهروند درجه ۱ و ایرانی درجه ۲ مطلع نیستند. کافیست به لیست سیاستمداران - شهرداران - وکلای مجلس - استانداران - مدیران و اولویت استخدام‌ها نگاه کنند تا متوجه شوند.
و هموطن دیگری به نام مصطفی رحمانی می‌نویسد: شب گذشته، بعد از دیدن پست های زیادی در شبکه های اجتماعی در مورد اعدام مرزبان ایرانی، جمشید دانایی فر، بدست جیش العدل، به خصوص مطلبی که در مورد تلاش های دولت اسرائیل برای حفظ جان و آزادی گیلعاد شالیط، سرباز مرزبان گروگانش در دست حماس، در بین ویدئوهای خودم در یوتیوب ناگهان چشمم به ویدئوی "مستند ترکی تبادل اسرای سپاه پاسداران ایران در سوریه" (لینک ویدئو:http://goo.gl/DBnLg4 ) افتاد و همچنین این کامنت:
******************************
arash kamangir - 3 months ago
بابا اينها بازنشسته هاي سپاه هستند در فيلم كاملا مشخصه. يكم عقلتو به كار بنداز مگه ميشه سالمندان رو بفرستن سوريه كه بجنگن؟ مسخرست. نميگم ايران مشاور نظامي تو سوريه نداره ولي اينها نيستند.
******************************
باعث شد سئوالاتی در ذهنم خطور کند:
چرا جمهوری اسلامی برای آزادی ۴۸ گروگان به اصطلاح زائر سپاهی ِ به قول کامنت بالا بازنشسته ي سالمند در سوریه، رژیم بشار اسد را مجبور کرد تا به خواسته ارتش آزاد سوریه - که از قضا آنها را هم مثل جیش العدل، تروریست می نامد- تن بدهد و ۲۱۳۰ زندانی انقلابی سوری - که آنها را هم به نوعی تروریست و یا مرتبط با تروریست ها می داند - را آزاد کند. اما برای آزادی سربازان مرزبان در برابر آزادی ۲۵۰ زندانی بلوچ در زندان های داخل کشور خودش کاری نمی کند؟
چرا چندی پیش، چند تن از مقامات بلند پایه لشکری و کشوری ِجمهوری اسلامی خبر دروغ ِ آزادی ِ این مرزبانان را تأیید کردند؟
چرا دولت پاکستان ادعای رژیم ایران مبنی بر مذاکره با مقامات پاکستان در مورد مرزبانان را تکذیب کرد؟
چرا جمهوری اسلامی به دروغ وانمود می کند که برای آزادی مرزبانان در تلاش است اما از آن طرف، با اعدام علی ناروئی از زندانیان سیاسی بلوچ و بستگان نزدیک مقام ارشد جیش العدل، آنها را به اعدام یکی از مرزبان ها تحریک کرد؟
پر واضح است که سیاست کثیف جمهوری اسلامی در بحران اقتصادی و سیاسی کنونی، در مورد سربازان مرزبان و جیش العدل همان سیاست کهنه دهه شصت وبه اصطلاح "وجود دشمن خطرناک داخلی (مثل مجاهدین خلق) و خارجی (مثل جنگ هشت ساله با عراق)" در ابعاد کوچکتر است که ٣٥ سال ادامه یافته و با تحریک و به بازی گرفتن احساسات مردم ایران و ارعاب آنها، با قربانی کردن سرباز یا سربازانی که از نظر روانی تأثیر فراوانی هم بر مردم دارد -چرا که هر ایرانی طعم غربت و دوری در دوران سربازی را کشیده، یا خودش سرباز بوده یا یکی از بستگان نزدیکش - جامعه را وارد اندوه و نفرتی عمیق می کند. اعدام های فعالین سیاسی و اقلیت قومی مذهبی را در نظر مردم (و حتی جامعه جهانی) توجیه کرده و در نهایت مانند "تئاتر دستگیری عبدالمالک ریگی" در مورد جیش العدل هم اقدامی می کند و با ریختن خون عده دیگری از مردم بلوچ که شاید خیلی از آنها هم به جیش العدل ربطی ندارند، با بمب خبری "انهدام گروه تروریستی جیش العدل" خود را یکبار دیگر به اصطلاح، حکومت مقتدر و باصلاحیت برقراری امنیت برای ملت ایران معرفی می کند که این ملت هم بایستی در مقابل، زیر فشار مشکلات کمرشکن ِ اقتصادی، بیکاری و بی پولی و گرانی و غیره، دم نزنند و قدر این حاکمان شایسته را بدانند و به قول یکی از اعمه نماز جمعه، "به خاطر داشتن چنین مسئولینی، روزانه نماز شکرانه بخوانند!"
مصطفی رحمانی

No comments:

Post a Comment