Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

رامسفلد: یک میمون تربیت شده بهتر از اوباما مدیریت می کند


رامسفلد: یک میمون تربیت شده بهتر از اوباما مدیریت می کند
دونالد رامسفلد وزیر سابق دفاع آمریکا روز سه شنبه در مصاحبه ای با اشاره به سوء مدیریت اوباما در مسئله خروج نیروهای امریکا از افغانستان، گفت یک "میمون تربیت‌شده" بهتر از رئیس‌جمهور این کشور می‌تواند از منافع واشنگتن در افغانستان حمایت کند.
به گزارش روزنامه دیلی میل این سیاستمدار جمهوریخواه بازنشسته که سه شنبه در یک مصاحبه تلفنی با برنامه "گرتا ون ساسترن" ((Greta Van Susteren,s شبکه فاکس نیوز شرکت کرده بود گفته است که اوباما با ناکامی در مذاکره با رئیس جمهور افغانستان در خصوص وضعیت نیروها، خطای جدی مرتکب شده است. یک میمون تربیت شده می‌تواند به نتیجه بهتر در زمینه توافقنامه برسد. این کار آدم نابغه‌ای نیاز ندارد. ما در این زمینه سوء مدیریت زیادی داشته‌ ایم.
پیشتر اعضای برجسته ای از حزب جمهوری خواهان آمریکا از مواضع باراک اوباما در برابر بحران سوریه، برنامه هسته ای ایران و قدرت نمایی روسیه در اوکراین، به شدت انتقاد کردند واین ضعف را تهدیدی جدی برای منافع آمریکا در آینده دانسته اند.
نمایندگان حزب جمهوری خواه در کنگره بارها سیاست های اوباما را به باد انتقاد گرفته اند . یکی از مهمترین منتقدان اوباما سناتور تد کروز است که در مصاحبه ای با تلویزیون "ای بی سی" آمریکا با انتقاد شدید از نحوه برخورد رئیس جمهور آمریکا با مسائل بین المللی گفت:"دلیل اساسی برای تجاوز ولادیمیر پوتین به اوکراین، ضعف رئیس جمهوری اوباماست. سیاست دولت اوباما کنار گذاشتن و بی توجهی به دوستان آمریکاست".
مایک راجرز، رییس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان نیز در همان برنامه درباره سیاست خارجی اوباما گفت: "تا به امروز، فکر می کردیم که در قرن دیگری هستیم، و دولت آمریکا فکر می کرد که اگر مؤدبانه عمل کنیم، همه با ما رفتاری مؤدبانه در پیش می گیرند ولی متأسفانه، پوتین و دولت روسیه دنیا را این طوری نمی بینند".

No comments:

Post a Comment