Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تشنج در تهران در مراسم چهلم کشته‌شدگان اخیرVideo


پلیس ایران عصر پنجشنبه ۸ مرداد (۳۰ ژوئیه) در گورستان بهشت زهرا و همچنین در خیابان های مرکزی تهران با معترضان درگیر شده و برای پراکنده کردن آنها از باتوم و گاز اشک آور استفاده کرده است.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی برای بزرگداشت یاد کشته شدگان حوادث اخیر تهران حدود ساعت چهار بعد از ظهر در بهشت زهرا حضور یافتند، اما مأموران پلیس برای آنها محدودیت ایجاد کردند و با عزاداران درگیر شدند.

همچنین هزاران تن از معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران در مصلای تهران و خیابان های اطراف آن تجمع کرده اند و شعارهایی در حمایت از میرحسین موسوی سر داده اند.

در این حال صدها نیروی پلیس ضد شورش در محل حاضر شده و با استفاده از باتوم و گاز اشک آور به متفرق کردن جمعیت پرداخته اند.
گزارش هایی از وقوع تجمع های اعتراضی در میدان ونک، خیابان مطهری، خیابان بهشتی، خیابان حافظ شمالی، خیابان ولیعصر، خیابان زرتشت و خیابان فاطمی منتشر شده است.

یک شاهد عینی به خبرگزاری رویتر گفت: "پلیس ضدشورش را دیدم که بعضی از تظاهرکنندکان در خیابان عباس آباد را دستگیر کرد. آنها همچنین شیشه ماشین هایی را که رانندگان آنها به نشانه حمایت از موسوی بوق می زدند شکستند."

پیش تر شاهدان عینی که در بهشت زهرا حاضر بودند، گفتند که آقای موسوی کوشید که بر سر مزار ندا آقاسلطان، دختر جوانی که در جریان اعتراضات روز ۳۰ خرداد تهران کشته شد، حضور یابد، اما مأموران پلیس ضد شورش آقای موسوی را احاطه کردند و در حالی که صدها تن از عزاداران شعار "یا حسین، میر حسین" سر می دادند، او را به اتومبیلش باز گرداندند.
به گفته شاهدان عینی، گروهی از عزاداران اتومبیل آقای موسوی را احاطه کردند و کوشیدند مانع از رفتن آقای موسوی شوند، اما مأموران پلیس به زور راه را باز کردند تا اتومبیل از محل دور شود.

ویدیو: مراسم چهلم کشته شدگان حوادث اخیر در بهشت زهرا

Video: 30 July 2009 Behshte Zahra Tehran Commemoration ceremony and protests

Video: Iran - Tehran Vanak-2 - 30.Jul protests - P8 - Tear Gas & Shooting

Video: Karoubi in Behesht Zahra Tehran Iran July 30th 2009

More --->

No comments:

Post a Comment