Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

انتقاد صداوسيما از احمدي‌نژاد


دوشنبه شب در برنامه‌اي در سيما با ارائه بخش‌هايي از مناظره احمدي نژاد با ديگر نامزدها و پخش تصاويري از اعتراض نامزدها به عمل نكردن به قانون توسط دولت، سرانجام نتيجه گرفته‌شد كه رئيس جمهور به خاطر رفاقت، دستور رهبري و موارد قانوني را اجرا نكرده است.

درحالي‌كه به باور بسياري از مردم از روزهاي انتخابات تا به امروز، صدا وسيما در تلاشي خستگي‌ناپذيربه حمايت از احمدي‌نژاد پرداخته‌است، اين روزها مردم شاهد برنامه‌هايي هستند كه متفاوت به‌نظر مي‌رسد.

به گزارش «تابناك» در روزهاي گذشته، پس از بالا گرفتن حمله عليه مواضع هاشمي رفسنجاني بخش خبري نيمروزي صدا وسيما به بازتاب مطالبي پرداخته است كه به نوعي مي‌تواند حمايت و دلجويي از رييس مجلس خبرگان تلقي شود.

اما در تازه‌‌ترين اقدام، در حالي كه عزل و نصب‌هاي اخير احمدي‌نژاد، هزينه‌هاي مادي و معنوي بسياري را بر كشور تحميل كرده و واكنش او در عدم پيروي از دستور‌هاي رهبري نيز موجي از نارضايتي و اعتراض پديد آورده، سرانجام سيماي جمهوري اسلامي از حالت سكوت و حمايت بي چون و چراي خود از دولت بيرون آمد و انتقادهاي تندي نثار رييس جمهور كرد.

در بخش خبري شب گذشته ضمن پخش برنامه‌اي درباره شيوه نادرست انتصابات و رفاقت عجيب احمدي‌نژاد با كساني چون مشايي اظهارات و اسنادي به نمايش درآمد كه از آن مي‌توان به عنوان تندترين موضع صدا و سيما عليه احمدي‌نژاد ياد كرد.

اين برنامه ضمن نمايش بخش‌هايي از مناظره‌هاي احمدي‌نژاد با ديگر نامزدهاي رياست‌جمهوري و پخش تصاويري از اعتراض نامزدها به عمل نكردن به قانون توسط دولت، سرانجام چنين نتيجه گرفت كه احمدي‌نژاد به خاطر رفاقت، دستور رهبري و موارد قانوني را اجرا نكرده است.

بنا برگزارش «تابناك» همچنين در برنامه ايران 88 كه مجري آن مدافع رييس جمهور است و همواره مدافعان دو آتشه دولت در آن حاضر شده اند اقدام به دعوت از مهماناني مانند حجت‌‌الاسلام سيد مهدي طباطبايي و برخي نمايندگان مجلس منتقد دولت مانند علي مطهري كرد.

جالب اينكه دراين برنامه، علي مطهري نماينده اصول‌گراي مجلس در پاسخ مجري برنامه درباره علت و عوامل پديد آمدن رخدادها و ناآرامي‌هاي اخير در كشور علي‌رغم قصد القاي مجري مبني بر مديريت حوادث از سوي جرياني خاص و شكست خورده، علي مطهري آشكارا اعلام كرد كه بيش از 80 درصد علت اين رخدادها مسئولان بوده‌اند.

پيشتر و پس از ماجراي نصب و عزل مشايي، برخي منابع آگاه از اختلاف شديد ضرغامي و احمدي‌نژاد در اين باره خبر مي‌دادند كه به نظر مي‌رسد با توجه به رخدادهاي اخير، اين خبرها عاري از صحت نباشد.

در اين جا پرسشي كه باقي مي‌ماند اين است كه آيا صدا وسيما با پخش برنامه‌هاي اين‌چنيني خواهد توانست اعتماد مردم بسياري را كه از دوران انتخابات تا كنون به دليل مواضع جانبدارانه كاملا خدشه‌دار شده است و رسانه‌هاي ديگر را به عنوان منبع خبري خود برگزيده اند، بدست آورد.

پاسخ‌گويي به اين پرسش بستگي مستقيم به عملكرد صدا وسيماي جمهوري اسلامي در آينده دارد.

منبع : مردمك



No comments:

Post a Comment