Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

سیامک طاهری: بايد منتظر تضادها و شکاف های جديدتری باشيم

بهروز کارونی
محمود احمدی نژاد، رئيس جمهوری اسلامی ايران، در پی کناره گيری اسفنديار رحيم مشايی از معاونت اول رياست جمهوری، او را به سمت مشاور و رييس دفتر خود منصوب کرد.کناره گيری اسفنديار رحيم مشايی پس از دستور آيت الله علی خامنه ای، به محمود احمدی نژاد برای برکناری او صورت گرفت. اين در حالی بود که محمود احمدی نژاد از برکناری معاون اول خود اجتناب کرد.

در همين حال، ۲۰۰ نماينده مجلس شورای اسلامی با امضای نامه‌ای خطاب به محمود احمدی‌نژاد‏، خواستار اصلاح رفتار وی در راستای تبعيت از فرامين رهبر جمهوری اسلامی ايران شدند.

سيامک طاهری، روزنامه نگار در تهران، درباره اقدامات محمود احمدی نژاد که اعتراض برخی از هوادارانش را نيز برانگيخته است، به « راديو فردا» می گويد:مسئله اختلاف در سطوح بالای حاکميت از يک سال پيش خيلی جدی شده بود و بعد از وقايع مربوط به انتخابات رياست جمهوری، اين مسئله شکل ديگری پيدا کرد. آقای خامنه ای در خطبه های نماز جمعه تاکيد کرد که نظراتش به آقای احمدی نژاد نزديک تر است. شايد بعضی ها به اين جمله دقت نکرده باشند، اما رهبر می خواست بگويد ضمن اين که کاملا با آقای احمدی نژاد هم نظر نيست و با او اختلافاتی هم دارد، ولی با اين همه، او را به ساير کسانی که در طرف مقابل قرار دارند، ترجيح می دهد.

اين مسئله امروز خود را به صورت ديگری نشان می دهد. واقعيت اين است که فشار از پايين بر روی سطوح بالای حاکميت تاثير گذاشته است و مرتب نيروهای جديدی به صف معترضين می پيوندند، وقتی روحانيون طراز اول با اين وضعيت مخالفت می کنند، وقتی کسانی مانند آقای دستغيب و باهنر اين چنين نسبت به حاکميت اعتراض می کنند، معلوم است که حاکميت بايد کاری انجام دهد.

از طرفی، صحبت های آقای مشايی در گذشته با واکنش های شديد بخش های وسيعی از اصولگرايان مواجه شده بود و از طرف ديگر، آقای احمدی نژاد هم به يکدندگی و لجبازی شهره آفاق است و آقای مشايی هم از دوستان و بستگان بسيار نزديک اوست، طبيعی بود که با چنين وضعيتی، رهبر بخواهد به آقای احمدی نژاد ضربه شصتی نشان دهد. درنتيجه، کار به اينجا کشيد که می بينيد.

More --->

No comments:

Post a Comment