Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شهلا دهواری دختر بلوچ اولین فارغ التحصیل از مدرسه خلبانی امارات

نوشته شده توسط: غلام نبی براهویی
ترجمه گفتگوی روزنامه معتبر گلف نیوز با شهلا
یک دختر جوان ایرانی اولین زنی میباشد که موفق به اخذ مدرک خلبانی خصوصی از مدرسه آموزش پرواز امارات در این سال شد.شهلا دهواری ۲۳ ساله که شش ماه پیش آموزش خلبانی را آغاز کرد ماه گذشته از این مدرسه فارغ التحصیل شد.وی از کودکی علاقه خاصی به پرواز داشته است.او میگوید از کودکی عاشق پرواز بودم و وقتی فهمیدم در امارات چنین دانشگاهی وجود دارد تصمیم گرفتم به محض پایان مقطع دبیرستان به این دانشگاه ملحق بشم.و اکنون از اینکه اولین زنی هستم که این مدرک رو دریافت میکنم بسیار خوشحال هستم.و در حال حاضر مشغول تحصیل و کار هستم تا بتوانم مدرک خلبانی تجاری را نیز دریافت کنم.
او شرح داد قبل از اینکه بتواند درسهای خلبانی تجاری (حمل و نقل و مسافری)را شروع کند ۵۰ ساعت تجربه پرواز با مدرک خلبانی خصوصی داشته است.
در این میان خانم دهواری میخواهد از تسهیلات و امکانات آموزشگاه استفاده کند و هواپیمایی اجاره کند و به همراه دوستان و بستگان به ایالت های دیگر امارات سفرهای تمرینی انجام دهد.وی گفت ما میتوانیم هواپیمایی اجاره کنیم و به ایالت های دیگر امارات مثل ابوظبی و العین پرواز کنیم ولی حق نداریم از خاک امارات خارج بشیم چون هواپیما اجاره ای هستش و اگر هواپیما متعلق به خودم بود میتوانستم از خاک امارات هم خارج شوم.
خانم دهواری به زبان های فارسی عربی و انگلیسی تسلط کامل دارد و کمی هم اردو میداند.و اولین شخص است که در فامیل و خانواده اش خلبان شده است.
کاپیتان مجتمع خلبانی خانم دهواری را به عنوان یکی از بهترین و فعال ترین دانشجو ها عنوان کرده است و گفت که وی تنها دختر در دانشگاه بود ولی حالا دختران دیگری هم وجوددارد
http://nabikhabar.mihanblog.com/برای دیدن ادامه مطلب اینجا را کلیک کنید-->

No comments:

Post a Comment