Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

حذف نام "بلوچستان" در کتب درسی سال تحصیلی 95-96 +عکس


نام "بلوچستان" از کتاب "مطالعات اجتماعی" پایه هشتم دوره اول متوسطه از روی نقشه حذف شده است
به گزارش کمپین فعالین بلوچ، با آغاز سال تحصیلی جدید در کتاب "مطالعات اجتماعی" پایه هشتم دوره اول متوسطه در صفحات 95 و 97 این کتاب بر روی نقشه ها نام "بلوچستان" حذف شده است.
در صفحه نود پنج کتاب بیان شده در نقشه قلمرو "ایلخانان" و در صفحه نود پنج قلمرو "تیموریان" بیان شده که در هر دو صفحه نام "بلوچستان" حذف و فقط سیستان ذکر شده است.
پیشتر نیز بارها نام “بلوچستان” از "سربرگ های اداری" ، "توسط خبرگزاری ها" ، پیام های تبلیغاتی "همراه اول" و "تابلوهای تبلیغاتی" ، "همچنین وبسایت های رسمی و نیمه رسمی دولتی" و... حذف شده بود.
در همین زمینه و در پی نگرانی عمومی بخاطر حذف نام “بلوچستان” ائمه جمعه ، فعالان بلوچ به حذف مکرر نام بلوچستان اعتراض کرده و از مسئولان مربوطه خواستند این موضوع را پیگیری نمایند.
محمدرضا پشنگ نماینده پیشین خاش، محمد سعید اربابی نماینده پیشین ایرانشهر و یعقوب جدگال نماینده پیشین چابهار در مجلس شورای اسلامی ایران نیز به روند حذف نام بلوچستان از سربرگ های رسمی ادارات و سازمانها در استان سیستان و بلوچستان اعتراض کرده و از حسن روحانی رئیس جمهور خواستند که به آنچه آنها آنرا “توطئه” ای علیه بلوچستان نامیدند، پایان دهند.

http://www.balochcampaign.info/?p=9202

تلگرام کمپین فعالین بلوچ برای دریافت اخبار موثقی که دولت پنهان می کند.
telegram.me/balochcampaign

No comments:

Post a Comment