Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بلوچستان از نظر وسعت بزرگترین استان کشور می باشد. لذا باید توجه داشته باشید که این استان در تمام رتبه های اقتصادی ،سیاسی،نظامی،امنیتی نیز ترافیک سنگینی دارد و رتبه های نخست و اول را از ته جدول به خود اختصاص داده است.



بلوچستان از نظر وسعت بزرگترین استان کشور می باشد.
لذا باید توجه داشته باشید که این استان در تمام رتبه های اقتصادی ،سیاسی،نظامی،امنیتی نیز ترافیک سنگینی دارد و رتبه های نخست و اول را از ته جدول به خود اختصاص داده است.
همانگونه که از نظر وسعت جغرافیایی بزرگترین استان است از نقطه نظر اقتصادی نیز در صدر جدول استانهای کم درآمد و فقیر قرار دارد.
از نگاه امنیتی نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است بگونه ای که بیشترین امار جنایات دولتی در این استان صورت میگیرد.بیش از چندین هزار کشته و زندانی
از نگاه نظامی نیز به ازای هر ده تن بلوچ چهار مامور نظامی وجود دارد.
از نگاه سیاسی از بنیه بومی گری هیچ جریان سیاسی وجود ندارد یعنی در صدر جدول استانهایی است که فعالیت سیاسی در این استان ممنوع است.
فقر در این استان دامنه گسترده ای دارد که طبق برآورد مسئولین بالای 70 درصد مردم بلوچ در فقر مطلق قرار دارند.یعنی به عبارتی 90 درصد
از نظر بهداشت و تحصیل نیز در صدر استانهایی است که بالاترین رتبه ترک تحصیل و سوء تغذیه را به خود اختصاص داده است.
با این حال برای درک صحت و سقم این رقوم بالای فقر و بیکاری و جنایات دولتی همه عزیزان می توانند در هر زمینه ای از موارد فوق فقط سرچی در اینترنت داشته باشند.
با این وجود به نظر شما نظام مقدس جمهوری اسلامی دست آورد مثبتی هم داشته است؟
محمود بلوچ
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬

No comments:

Post a Comment