Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

چابهار استارتی برای پایان بلوچ و بلوچستان

چابهار استارتی برای پایان بلوچ و بلوچستان

واگذاری بندر چابهار در جهت احیا و توسعه این بندر به هند هیچ گونه منافع اقتصادی برای ملت بلوچ ندارد. احیای بندر چابهار در حالی که سرمایه ها بصورت عادلانه تقسیم نمی شود و ملت بلوچ با تبعیضات چند لایه به عمد از سوی حاکمیت مرکزی رنج می برد و سیاستهایی که در جهت تقسیم و تجزیه این سرزمین به سه الی چهار استان و حذف نام تاریخی سرزمین ملت بلوچ با سرعت و شدت اعمال میشود هیچ گونه منافع اقتصادی برای ملت و سرزمین ما رادر بر ندارد و در نتیجه احیای بندر چابهار به عنوان مرگ این ملت خواهد بود.
یکی از عمده سیاستهای این طرح استیلای کامل بر مالکیت کلی و سرازیر نمودن خیل عظیمی از نیروهای غیربومی به بلوچستان و این سیاست به محدود و محصور کردن هر چه بیشتر بلوچها خواهد انجامید. بندر چابهار استارت غارت منابع و معادن کلی سرزمین ما می باشد. احیای بندر چابهارسیاستی در جهت غارت کلی منابع ما از سنگ و گاز و نفت گرفته تا طلا و خاک می باشد.
جدا از اینکه موقعیت خود بندر چابهار سرمایه ای برابری با سایر منابع کلی بلوچستان دارد. احیای بندر چابهار و استخراج منایع و معادن این سرزمین زمانی ممکن است که ملت بلوچ دست بالا را در بلوچستان داشته باشد وخود تصمیم گیرنده در استفاده از منابع و موقعیت های خدادای این سرزمین باشد.
با وضعیت فعلی که ملت بلوج جزءمحروم ترین و مطرود ترین مردمان می باشند وملتی که بصورت درصدی هم سهمی در اداره این سرزمین و مشارکتی در سیاست های کلی و جزیی کشور را دارا نمی باشند توجیح این طرحها هیچ گونه منفعتی و تغییری بر زندگی ملت بلوچ ندارد.
زیرا ملت بلوچ در منگنه تبعیض ، حاشیه و قتل عام قرار دارد و تمام منافع حاصله از این بندر استراتژیک و اقتصاد زا در جهت هرچه فقیر ترشدن این ملت و فربه شدن حاکمیت مرکزی و نیروهای غیربومی است.کما اینکه با ورود نیروهای غیربومی باید در نظر داشت که این طرح نیز سیاست دشمن در جهت برهم زدن ترکییب جمعیتی و اشغال امور و فنون می باشد.
بحث تجزیه این سرزمین و تقسیم ان به سه الی چهار استان یکی از زیر مجموعه های این طرح بود تا از اعتراض ملت در قبال این گرونه طرحهای فلج کننده و محصور کننده در اینده کاسته شود.زیرا در صورت تجزیه و تقسیم بلوچستان دیگر قدرت اتحاد کاملی بین بلوچها وجود نخواهد داشت و حکومت مرکزی با مقاومت کمتری روبرو خواهد گشت و در نتیجه راهی برای پایان دادن به قضیه بلوچستانی است که بیش از هشتادو هفت سال است بصورت امنیتی با هزینه های بالا اداره می شود.و اجرای این طرح مساوی است با در منگنه و فشار قرار دادن هر چه بیشتر ملت بلوچ در قفسهای کوچکتر که براثر تجزیه بلوچستان با نامهای جدید  بوجود آمده اند و این پایانی برای ملت بلوچ و اغازی برای چپاول کلی سرمایه های این ملت می باشد.
بنابراین ما ملت بلوچ مخالفت خود را از این طرح که هیچ گونه منفعت اقتصادی برای ما ندارد اعلام می داریم و دولت هند موظف است بنا به قراردادهای سازمان ملل متحد بنا به اصل رضایت ملت از استفاده از سرمایه های انان از این طرح دست بکشد.در غیر این صورت منافع این کشور بر خلاف مصلحت ملت ما می باشد و مجبورا ملت ما مجبور به دفاع از سرمایه های خود می باشد و منافع این کشور در منطقه مورد هدف قرار خواهد گرفت. 

No comments:

Post a Comment