Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

“افزایش کودکان خیابانی در زاهدان”

کودک خیابانی بلوچ
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایسنا، در نشست “بررسی اعتیاد کودکان و رویکرد خدمات و درمان آن” محبوبه فیروزکوهی مقدم؛ فوق تخصص روانشناسی کودک و نوجوان که یکسال است به عنوان درمانگر در مرکز ترک اعتیاد کودکان سیستان و بلوچستان در حال فعالیت است عنوان کرد: از آذر ماه سال گذشته طی نیازسنجی در استان سیستان و بلوچستان متوجه شدیم که تعداد کودکان خیابانی در این استان رو به افزایش بوده و با نگرانی استانداری و سایر مسئولان طی همکاری با ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بهزیستی کشور در این طرح یک مرکز برای دختران و یک مرکز برای پسران زیر ۱۸ سال مبتلا به اعتیاد در نظرگرفته شده است.
وی ادامه داد: درصد کمی از این کودکان به طور اختیاری توسط والدین به مرکز آورده می‌شوند. این در حالیست که اکثریت آنها به طور اجباری توسط نیروی انتظامی دستگیر شده و با حکم قاضی به بهزیستی ارجاع و سپس به بیمارستان فرستاده شده و مراحل ترک را طی می‌کنند.
فوق تخصص روانشناسی کودک و نوجوان ادامه داد: اکثر این کودکان از نیازهای اولیه محرومند به طوری که در هنگام ارجاع به بیمارستان علیرغم اینکه از شرایط و ترک اجباری خود ناراضی هستند اما به علت تامین نیازهای اولیه‌شان در بیمارستان، از ورود به چرخه درمان احساس رضایت می‌کنند.
فیروزکوهی در ادامه ضمن بیان آنکه در مرحله اول در واحد دختران ۲۶ کودک معتاد حضور داشته است؛ گفت: ۱۳ مورد از این کودکان ترک کرده‌اند.
طبق نظر کارشناسان حاشیه نشینی، فقر و اعتیاد پدر و مادر تاثیر فزاینده ای در اعتیاد کودکان دختر و پسر داشته است.

No comments:

Post a Comment