Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

چابهار؛ آخر دنیا!

وضع بهداشتی و درمانی چابهار اسفبار است. همان‌جا که بالاترین آمار مرگ‌ومیر مادران باردار و نوزادان را دارد و البته بیشترین کودکان مبتلا به سوءتغذیه در کشور را. مردمان آخرین نقطه جنوب شرقی کشور از ساده‌ترین امکانات درمانی محرومند. همان‌ها که برای انجام یک «ام‌.آر.آی» باید بیش از ٧٠٠ کیلومتر را طی کنند تا به زاهدان برسند. مردم این منطقه حتی به خدماتی چون سی‌.تی.اسکن و آندوسکوپی هم دسترسی ندارند.
هرچند که به دلیل کمبود متخصص رشته‌های مختلف پزشکی در این منطقه عملا وجود این قبیل دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی هم دردی از مردم این منطقه دوا نمی‌کند. همین هم شده تا مردم این منطقه برای دریافت پیش پا افتاده‌ترین خدمات‌ درمانی رهسپار زاهدان، کرمان، یزد و مشهد شوند.
چابهار و شهرستان‌های اطرفش با جمعیتی بالغ بر٨٠٠ هزار نفر فقط یک مرکز درمانی دارد؛ بیمارستان امام علی، همان بیمارستانی که چندی پیش میزبان وزیر بهداشت بود. بیمارستان امام علی به‌عنوان تنها مرکز درمانی این منطقه فقط توانایی ارایه خدمات جراحی محدود سرپایی را دارد و اگر کسی در این شهر نیاز به جراحی و بستری پیدا کند باید رنج سفر چندصد کیلومتری را به جان بخرد.
ادامه مطلب:..
http://goo.gl/WQOLYF
کانال تلگرام کمپین فعالین بلوچ:
telegram.me/balochcampaign

No comments:

Post a Comment