Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بهمن ماه یاد آور ترور برخی از اندیشمندان اهل سنت ایران

به گزارش کمپین فعالین بلوچ؛ بهمن ماه در کنار کارناوال های مختلفی که به عنوان جشن های پیروزی انقلاب برگزار می شوند ياد آور ترور برخی از علمای اهل سنت بلوچ و کرد است که در جریان قتل های زنجیره ای ترور شده و پرونده آنها هیچ گاه مورد پیگیری مسئولان دولتی قرار نگرفت.
بهمن 1371 - کاک احمد مفتی زاده از بنیانگذاران شورای مرکزی اهل سنت شمس و از چهره های بارز مبارزات مردم کردستان، پس از مخالفت با ولایت مطلقه فقیه و استبدادی که با ادعای "جمهوری اسلامی" بنا نهاده شد به زندان افتاد و پس از 10 سال زندان به طور مشکوکی ترور شد.
بهمن 1374- دکتر شیخ احمد سیاد بنیانگذار مدرسه دینی دارالسنه زرآباد و یکی از علمای حدیث شناس و فعال در خطبه جنوب بلوچستان توسط ماموران وزارت اطلاعات ربوده شده و پس از ترور جسدش را در خیابان رها کردند.
بهمن 1374- کاک فاروق فرساد از علما و دعوتگران فعال کردستان و عضو شورای شمس در حین گذراندن دوران تبعید خود در اردبیل توسط عوامل وزارت اطلاعات ترور شد.
13 بهمن 1391 - مولوی عبدالله براهوی ازعلمای فعال زاهدان پس از چند بار تهدیدات امنیتی و پخش شبنامه علیه وی و فعالیت های دینی وی، به ضرب چند گلوله ترور شد.
لینک مطلب:
http://goo.gl/0Cf7QB
کانال ✍🏽تلگرام کمپین فعالین بلوچ:
telegram.me/balochcampaign

No comments:

Post a Comment