Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

مشکلات بلوچ ها در افغانستان ریشه در کجا دارد..............؟


4 tim · 
دشمن مشترک بلوچ ها و پشتون ها دو ملیت فاشیست و استعمار گر پنجابی و فارس است که حسب پالیسی و پلان مشترک استراتژیک شان تا که بتوانند نمیگذارند بلوچ و پشتون به حقوق انسانی و استقلالیت سیاسی برسند چرا که منافع مشترک شان به خطر مواجه گردیده و منابع عظیم اقتصادی شان را از دست میدهند ولی باید بدانند که با این ظلم و ستم به اهداف شان نخواهند رسید و حتما پوزه مزدوران و جیره خواران شان به شمول خودشان به خاک مالیده خواهد شد انشاالله و خواهند دانست که این ملت ها زیر بار زور و استعمار نرفته و نخواهند رفت.
ما از رهبران حکومت به اصطلاح وحدت ملی میخواهیم که افراد و اشخاصی را که جهت اهداف استخبارات ایران و پاکستان در حکومت توظیف شده و باعث تشنج و دامن زدن اختلافات میان اقوام پشتون و بلوچ در ولایت نیمروز میگردد شناسایی و از وظایف شان ولو که در هر موقف قرار دارند سبکدوش نموده و به محاکمه بکشاند و نگذارد از آدرس و موقف دولت علیه ملت استفاده صورت گیرد.

با وجودیکه هیچگاه در طول تاریخ افغانستان دولت مرکزی افغانستان رسما سرکوب هیچ قوم را حمایت نه کرده و به خصوص ندای برادری و دوستی با قوم بلوچ داشته باز هم مدتی است که به بهانه های مختلف تحت فشار قرار دارند . بار ها از بعضی عناصر اجیر به خاطر اندک کار فرهنگی که فرا تر از نشر یک نشریه به زبان بلوچی یا دائر کردن نمایشگاه در نیمروز نبود شنیده بودیم که نمیگزارن نیمروز را تبدیل به کویته دیگر سازید حالا میخواهم بپرسم ما باید چکونه از ایجاد گروهی در افغانستان که راه سرکوب و نابودی ملت ستمدیده بلوچ را چون ایران و پاکستان دارد جلو گیری کنیم ؟ آیا صدای ما به گوش دولت مردان ما خواهد رسید ......؟ آیا وقتش نرسیده برادران پشتون ما برادری را که یک عمر ندای آنرا سر میدادند در عمل نشان دهند

No comments:

Post a Comment