Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

بنام مردم جنوب، به کام زابل

 مردم جنوب، به کام زابل ویژگی

نوشته شده توسط  چهارشنبه, 04 شهریور 1394 17:45

نامه ای ازجوانان شرکت کننده در آزمون سلامت چابهار شهرستان فنوج به استاندار

جناب آقای مهندس هاشمی
استاندارمحترم سیستان وبلوچستان
باسلام وتحیات الهی و آرزوی قبولی طاعات،
بی تردید اگر انتقاد از سر دلسوزی باشد مورد توجه همه آحاد جامعه بوده و بنابر نظر مقام معظم رهبری باید  به آن توجه شود.
اینکه استان، همیشه در مشکلات کمبود ها حرف اول را می زند برای ما چیزی عادی شده است.
استاندار محترم، همانطور که مستحضر هستید در هر شهرستان هزارن فارغ تحصیل در صف انتظار استخدامی و جذب در ادارات دولتی بسر می برند که با هر فراخونی خیل عظیمی از مشتاقان به امید فردایی بهتر و با اعتماد به دولت وقت لبیک گفته و در آزمون استخدامی شرکت می کنند.
چند وقت پیش فراخوانی جهت ثبت نام و ارایه مدارک از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان جهت تکمیل، و تشکیل دانشگاه سلامت چابهار داده شد و در فراخون تاکید بر بومی بودن، و حق اولویت بومی های جنوب استان، شهرستان چابهار و توابع آن داشت.
شهرستان فنوج با ظرفیتهای بالقوه و همچنین کمبود کادر متخصص در امر بهداشتی، که بعضا نیروهای غیر کارشناس در پستهای تخصصی به اجبار بکار گرفته شده اند و بیمارستان جدید شهرستان تا ماههای آتی به بهره برداری میرسد، بدون کادر بومی و متخصص می باشد.
پس از اعلام نتایج دانشگاه سلامت در عین ناباوری مشاهده شد از هزار نفر استقبال کننده شهرستان جز 2 نفر  بقیه افراد همه از شمال استان و متاسفانه بعضا با لابی تکراری پذیرفته شده اند.
بعد از اعتراض بما گفته شد که شما بومی چابهار نیستید! سوالی که برای ما مبهم است، چرا از اول اگر بنا نیروی بومی چابهار بود به شهرستانهای تابع فراخون دادند؟
چرا 70درصد این نفرات طبق احراز کدملی و فامیلی از شمال استان هستند؟
و از آنجا که نفرات بومی نیستن پس از گذشت 6ماه دوباره با واسطه و لابی تقاضای جابجایی میکنند که دوباره منطقه خالی از نیرو میشود.
با تمام احترامی که به هم استانی های شمالی دارم، چرا دوستان از زابل و زاهدان آمده و از سهمیه ما استفاده می کنند؟
طبق شنیدها هرنوع بکارگیری ممنوع پس چرا بغل گوش شما در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان کلاه گشادی برسر بومی های جنوب استان نهاده شده وصدها هم استانی از شمال به کار گرفته میشوند؟
آیا هنوز جنگ الحاق چابهار و کنارک به ایرانشهر، و برخی از سو استفادهای نمایندگان عامل این ظلم بزرگ به بومی های جنوب هست؟
یا پس از گذشت دوسال باز همان سرنوشتی که سر معلمان بومی جنوب افتاد باز در دانشگاه علوم پزشکی تکرار میشود؟
تاکی سکوت و اجحاف حق؟
مردم و جوانان جنوب منتظر چه کسی بمانند تا این ناحقی ها و اجحافها را از سرشان کوتاه کند؟
با نگاهی اندک به حوزه سلامت و کادر جنوب در خواهید یافت که مشکل کمبود نیرو بخصوص نیروی بومی و متخصص بیداد میکند، بطوریکه حتی در منطقه برای اتاق زایمان زنان از پزشک بیهوشی مرد استفاده می شود و چه بسا جان ده ها نفر بر اثر کمبود نیروی انسانی گرفته شده.
حال از مسئولین محترم دولت تدبیر و امید بخصوص حضرتعالی بعنوان استاندار محبوب و باسابقه استان که شنیده های ما حاکی از علاقه شخص رییس جمهور به شماست، انتظار میرود جوانانی که به امید بهروزی در انتخابات ریاست جمهوری شرکت نموده اند و با به روی کار آمدن دولت دکتر روحانی به آینده خویش امیدوارتر شده اند را دریابید.
گفتمان حضرتعالی در ماه های ابتدایی حضورتان در استان، یادآور ادبیات سال های اول انقلاب بود. گفتمان مستضعف محور شما، اصحاب زر و زور و تزویر استان را متزلزل ساخت و این برای دانشجویان عدالتخواه قوت قلب محکمی بود.
استاندار عزیز! مواظب باشید فرزندان شما در جنوب استان قربانیان سیاست های ناهماهنگ دو دولت قبلی و فعلی یا شاید سوء استفاده های تبلیغاتی برخی نمایندگان نگردند.

به امید پیگیری موضوع توسط شما بزرگوار
جوانان شرکت کننده در آزمون سلامت چابهار شهرستان فنوج
 http://www.balochcampaign.com/ 

No comments:

Post a Comment