Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پشنگ: نباید به بهانه‌های واهی استان را در عرصه‌های آموزشی و بهداشتی محدود کرد

پشنگ: نباید به بهانه‌های واهی استان را در عرصه‌های آموزشی و بهداشتی محدود کرد
حمید رضا پشنگ نماینده مردم خاش در مجلس گفت: متاسفانه برخی از حوادثی که می تواند در هر نقطه از کشور اتفاق بیفتد در این استان بزرگ نمایی می‌شود و این نگاه به هیچ وجه عادلانه نیست، نباید به بهانه‌های واهی امنیتی استان سیستان بلوچستان را در عرصه‌های آموزشی و بهداشتی محدود کرد.

 به گزارش کمپین فعالین بلوچ، حمیدرضا پشنگ در گفت و گو با خانه ملت درباره استقلال اقتصادی و تفویض اختیار به استان ها، خاطر نشان کرد: بسیاری از فرصت‌های اقتصادی می‌تواند با تفویض اختیار به استان‌ها عملیاتی شود اما متاسفانه از ظرفیت‌های اقتصادی این استان به هیچ وجه استفاده کارآمد نمی‌شود و این درحالی است که  برخی  رسانه‌ها با کم لطفی سعی می کنند استان سیستان و بلوچستان را ناامن جلوه دهند.

نماینده مردم خاش و توابع در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با هدفمند شدن استقلال اقتصادی استان‌ها می توانیم کاغذبازی  را درکشور ریشه کن کنیم، یادآورشد: بسیاری از فرصت‌های اقتصادی درسایه بروکراسی ادارای از بین می روند و از همین رو باید به عرصه اقتصادی نگاه ملی داشت؛ زیرا نباید به بهانه‌های  واهی امنیتی استان سیستان بلوچستان را در عرصه‌های آموزشی و بهداشتی محدود کرد.

وی با بیان اینکه استان سیستان بلوچستان در زمینه امنیت هیچ گونه مشکلی ندارد، یادآورشد: متاسفانه برخی از حوادثی که می تواند در هر نقطه کشور اتفاق بیفتد در این استان بزرگ نمایی می‌شود و این  نگاه به هیچ وجه عادلانه  نیست.

پشنگ با اشاره به لزوم نگاه‌ ملی به ظرفیت‌های اقتصادی، ادامه داد: ناامن جلوه‌ دادن استان موجب می‌شود بسیاری از فرصت‌های اقتصادی استان‌ها از بین برود.

وی تصریح کرد: نگاه غیر اصولی به استان سیستان و بلوچستان موجب شده است که بسیاری از فرصت‌های اقتصادی از این استان غنی گرفته شود که این امر به هیچ وجه توجیه اقتصادی ندارد؛ بنابراین باید در راستای استفاده از ظرفیت های اقتصادی تجدیدنظر شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: سزاوار نیست استانی همچون سیستان و بلوچستان از نعمت توسعه اقتصادی  بهره مند نباشد؛ زیرا این استان قابیلت‌های بسیاری دارد که می تواند  به سادگی  به فرصت‌های اقتصادی تبدیل شود.

 http://balochcampaign.com/

No comments:

Post a Comment