Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خطر اجرای حکم اعدام، دو زندانی سیاسی کرد را تهدید می کند

 
در طی سالهای اخیر، اجرای احکام اعدامهای خاص، همچون اعدام زندانیان سیاسی بصورت یک ابزار در شکل واکنش حکومت ایران نسبت به شرایطی که در آن قرار دارد برای نیل به اهداف، تحت مدیریت دستگاه امنیتی آن درآمده است.
براساس آخرین خبر از زندان مرکزی ارومیه ،  خطر اعدام قریب‌الوقوع دو زندانی سیاسی کرد  علی و حبیب افشاری اشاره کرده است. و از آنجای که چندی پیش دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد. خطر اعدام این دو زندانی سیاسی هر لحظه امکان پذیر میباشد.
یکی از اعضای خانواده این دو زندانی با بیان اینکه وضعیت کنونی پرونده این دو زندانی سیاسی اینکه هر دو  به اعدام محکوم شدند. و حکم اعدامشان هم در دیوان عالی کشور تایید شده و  یکبار هم اعاده دادرسی آنها رد شده و مجددا تقاضای دادرسی کردایم وهنوز نمی دانیم نتیجه اش چه خواهد شد. ولی آخرین خبری که داریم که گویا این دو عضو خانودمان چند بار از طرف مسئولین زندان به اجرای حکم اعدام تهدید شدند.
گفتنی است که علی افشاری متولد 1359 شمسی به همراه برادرش حبیب الله افشاری متولد 1367 شمسی اهل روستایی گوگجلو حبیبله از توابع شهر مهاباد که از سوی دادگاه انقلاب مهاباد به اتهام محاربه از طریق فعالیت تبلیغی و عضویت در یک حزب مخالف نظام از سوی دادگاه انقلاب اسلامی مهاباد به اعدام محکوم شده است حکم صادره در دی ماه سال گذشته به وی در زندان ارومیه ابلاغ شد که چندی پیش دیوان عالی کشور حکم اعدام این دو برادر را که خواستار تجدید نظر در حکم شده بودند را تائید کرد. دو برادر دیگر آنها به نامهای جعفر و ولی افشاری که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی به 5 سال زندان محکوم و این چهار برادر همکنون در زندان مرکزی اورمیه بسر میبرند.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی

No comments:

Post a Comment