Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

در دیدار با دانشجویان اهل سنت ایران مولوی عبدالحمید:سنیان ایران مهمان ناخوانده نیستند بلکه صاحبان این آب و خاکند

دبی - العربیه.نت فارسی

 مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت و رئیس حوزه علمیه زاهدان روز جمعه 8-3-2013 با جمعی از دانشجویان اهل سنت ایران دیدار کرد.

وی در این دیدار اظهار داشت": ما برانداز نیستیم و با براندازان همراهی نمی کنیم".
وی افزود": ما معتقدیم که جمهوری اسلامی یک فرصت است، به شرط آنکه به اقوام، مذاهب و فرق توجه کند و حقوق همه را رعایت نماید".

به گزارش سایت سنی آنلاین امام جمعه زاهدان همچنین گفت:" آزادی بیان، آزادی‏های سیاسی و اجتماعی، حقوقی هستند که هم در اسلام و هم در قانونی اساسی مورد تاکید قرار گرفته اند. در حال حاضر ما هیچ مطالبه ای فراتر از قانون اساسی نداریم. حرف ما این است که قانون در کشور به درستی و برای همه اجرا شود".

او در ادامه افزود:" اهل سنت مهاجر و آواره نیستند. ما وارثان و صاحبان این کشور هستیم. در زمانی که رضاشاه و پسرش نبودند، پدران ما حافظ مرزهای این کشور بودند. ما پیش از شاهان و حکومت‏ها در این سرزمین زندگی می کردیم، این مملکت متعلق به ماست و باید ما در سرنوشت و مقدرات خود نقش داشته باشیم".

لازم به یادآوری است که به دنبال طرح دولت ایران برای تقسیم استان بلوچستان و برداشتن نام بلوچستان پس از تقسیم ، مولوی عبدالحمید، در خطبه های نماز جمعه 1-3-2013 هشدار شدیداللحنی علیه طرح مذکور داد.

دیدار مولوی عبدالحمید با دانشجویان اهل سنت ایران، چندین سال است که صورت می گیرد. اما بعضی از این دیدارها به علت عدم صدور مجوز از سوی مقامات امنیتی لغو می شد.

گفتنی است که شهر زاهدان میزبان بزرگترین دانشگاه اسلامی اهل سنت در ایران است که مدیریت آن با مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی می باشد
 

No comments:

Post a Comment