Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

احمدی‌نژاد من گرسنه‌ام

احمدی‌نژاد من گرسنه‌ام


در یک ویدئو که روی اینترنت قرار گرفته پیرمردی خود را به خودروی محمود احمدی‌نژاد و هیات همراه او در بندرعباس رسانده و فریاد می‌زند:«احمدی‌نژاد من گرسنه‌ام، گرسنه‌ام، حقوق نگرفته‌ام.»

این ویدئو در جریان سفر استانی محمود احمدی‌نژاد و هیات دولت به استان هرمزگان و در شهر بندرعباس گرفته شده و روز چهارشنبه ۳۰ فروردین روی اینترنت قرار گرفته است. آقای احمدی‌نژاد چهارشنبه هفته گذشته در جریان سفرهای استانی هیات دولت ایران، به استان هرمزگان سفر کرد.

در این ویدئو این پیرمرد در حالی که چندین بار فریاد می‌زند «احمدی‌نژاد من گرسنه‌ام» و تلاش می‌کند دست او را بگیرد با فشار محافظان رئیس دولت رانده می‌شود و صدای «صلی علی محمد یاور رهبر آمد» ازسوی همراهان آقای احمدی‌نژاد، فریادهای پیرمرد را محو می‌کند.

پس از آن دختر جوانی یکی از محافظان تنومند آقای احمدی‌نژاد را کنار می‌زند و با عجله خود را به روی خودروی بدون سقف آقای احمدی‌نژاد می‌رساند و به او بسیار نزدیک می‌شود.

در این ویدئو مشخص نیست که آیا این دختر جوان از رئیس دولت انتقاد می‌کند یا از او درخواست کمک دارد اما مقابل صورت آقای احمدی‌نژاد فریاد می‌زند و او هم برای چند ثانیه به آرامی به سخنان این دختر جوان گوش می‌دهد.

وقوع چنین رویدادی در جریان سفرهای استانی آقای احمدی‌نژاد که مرد معترض از فقر خود سخن می‌گوید و انتشار آن بی‌سابقه بوده است.

با انتشار این ویدئو روی اینترنت مطبوعات غربی واکنش نشان داده و آن را نشانه «فقر و گرسنگی» مردم معترض ایران دانسته‌اند.

وبسایت خبری «ام.اس.ان.بی.سی» این ویدئو را «یک رویداد کم‌نظیر در ایران» دانسته و نوشته است: این رویداد در شرایطی در ایران اتفاق افتاده که حتی اصولگرایان اسلامی منتقد نیز تحمل نمی‌شوند.

وبسایت «بی.بی.سی» هم نوشته است: به گمان برخی اقدام این دختر جوان در این ویدئو نشانگر آن است که مردم ایران نومیدی خود را از دولت آقای احمدی‌نژاد بیشتر نشان می‌دهند.

به نوشته این وبسایت برخی دیدگاه متفاوتی دارند و می‌گویند که «چه روشی بهتر از آن که آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور از طریق این نشست‌های خودجوش روی سقف خودرو، خود را به مردم نشان دهد.»

روزنامه دیلی تلگراف این ویدئو را «نمایش قابل توجه نارضایتی مدنی» در جامعه ایران توصیف کرده و نوشته است: این ویدئوی کم نظیری است که نارضایتی مردم را نسبت به افزایش قیمت‌ها و وخیم شدن شرایط اقتصادی ایران نشان می‌دهد.

به نوشته این روزنامه بریتانیایی معترضان در ایران پیش از این در سال ۲۰۰۹ درپی پیروزی آقای احمدی‌نژاد در انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست جمهوری بی‌رحمانه سرکوب شدند و با وجود گزارش‌های معدود از ادامه نارضایتی،  شواهد تصویری حاکی از مخالفت‌ با حکومت او کم‌تر دیده شده است.

دیلی تلگراف نوشته است: بیشترین انتقادها از مشکلات اقتصادی ایران متوجه آقای احمدی‌نژاد است آن هم در زمانی که در دوره پایانی ریاست جمهوری خود در جنگ قدرت با آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، و حامیان او بازنده است.


فیلمی که نشان دهندۀ شرایط انفجاری اقتصاد ایران است



Iran Bandar Abbas 04.2012 - Old man cry: "Iam hungry" to Ahmadinejad during his visit in South Iran
احمدی‌نژاد من گرسنه‌ام

No comments:

Post a Comment