Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اختصاص 103 میلیارد تومان برای انسداد مرزها(جدا کردن بلوچستان) / و 100 میلیارد تومان برای تجهیز مرزبانی

سردار احمدی‌مقدم خبر داد
اختصاص 103 میلیارد تومان برای انسداد مرزها / 100 میلیارد تومان برای تجهیز مرزبانی
خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: 103 میلیارد تومان برای انسداد مرزها در اعتبارات مجلس دیده شده و ستاد کل نیروهای مسلح هم 100 میلیارد تومان از اعتبارات ملی دفاعی برای تجهیز مرزبانی اختصاص داده که امسال در این زمینه حرکت خوبی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در حاشیه برگزاری نخستین همایش ملی شهرهای مرزی در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: مراقبت الکترونیکی یکی از حلقه‌های اساسی انسداد مرز است و انسداد مرز به جز استقرار پاسگاه‌ها، احداث راه‌ها، ایجاد کانال، دیوار و مانع است که مکمل همه این‌ها امکانات راداری، اپتیکی و الکترونیکی بوده که به سرعت در حال تکمیل است.

* 400 کیلومتر از مرزهای سیستان‌و‌بلوچستان زیر پوشش اقدامات الکترواپتیکی قرار دارد

وی افزود: زیر ساخت‌ها در حال اجرا است و 400 کیلومتر در مرزهای سیستان‌وبلوچستان زیرپوشش اقدامات الکترواپتیکی قرار دارد و این امر به سرعت در حال گسترش است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: این زیرساخت‌ها در مرزبانی، مرکز فرماندهی کنترل و مراقبت مرزی در حال احداث است و امیدواریم تا یک سال آینده راه بیافتند که به عنوان اقدام شبکه‌ای کل مرزها از مرکز و در استان‌ها قابل کنترل باشد.

احمدی مقدم بیان کرد: 103 میلیارد تومان برای انسداد مرزها در اعتبارات مجلس دیده شده و ستاد کل نیروهای مسلح هم 100 میلیارد تومان از اعتبارات ملی دفاعی برای تجهیز مرزبانی اختصاص داده که امسال در این زمینه حرکت خوبی ایجاد می‌شود.

وی به تاثیر برگزاری این‌گونه همایش‌ها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه امنیت، مقوله چند بعدی و پیچیده‌ای است باید شناخت مسئله و راه حل‌ها مبتنی بر مسائل علمی باشد و اقدامات تک بعدی و مقطعی نمی‌تواند آثار بلندمدت داشته باشد مقدمه اینکه اقدامات اثر بخش شود نشست‌های علمی است.

فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: برگزاری این همایش آغاز کار حل مشکلات مرزی و معیشت مرزنشینان است و انتظار نداریم این همایش همه مشکلات ما را حل کند.

احمدی مقدم قاچاق کالا، قاچاق انسان، قاچاق سوخت و عوامل سرویس‌های خارجی را مهمترین چالش‌های مرزی عنوان کرد و گفت: با تقویت مرزبانی، تقویت واحدهای انتظامی سپاه، بسیج و بومی‌سازی امنیت در این استان تا در پایان برنامه پنجم، مرزهای کشور متحول می‌شوند.

وی امنیت فعلی استان را بسیار خوب ارزیابی کرد و عنوان داشت: امنیت استان نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء یافته و امروز نرخ جرائم در این استان با میانگین کشوری تفاوت محسوسی ندارد یعنی اگر سیستان‌وبلوچستان موقعیتش مرزی نبود از امن‌ترین استان‌های کشور بود.

انتهای پیام/صا10/ض1002

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13910130000852

No comments:

Post a Comment