Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

ديواراستبـداد دربلوچستان نشانی از وحشتاشغالگـران

فاشيسمی تماميت خواه و دهشت آور کهانسان، ارزشهای انسانی و حقوق ابتدايی بشری را فـدای منافع گروهی ملـت فارس، فرقه خون آشام ِ «ولايت» کرده است. مشابه آنچه را که در سی سال گذشته برمردم ستمديده بخصوص بر سرملتهای دربند آورده اند نمی توان در تاريخ يافــت.فاشيسم لجام گسيخته فارس انتظار دارد تا بلوچ، کورد، عرب، ترکمن، ترکآذری و لـر ها تا « ابد» به اسارت و بردگی مشتی بی تمدن و خودکامه تن در دهنـد وازآزادی، حقوق ابتدايی بشری و منافع ملی خود هيچ سخنی به ميان نياورند. فاشيسـمفرقه ای فارس از اينکه منافع انسان ستيزانه و تماميت خواهی ملت فارس در خطر است در اوجوحشت و اضطراب است. به همين جهت سرکوب وحشيانه ملتهای آزاديخواه را تشديد کردهاســت. دستگيريهای گسترده،شکنجه و اعدام بلوچ، کورد، عرب الاحوازی، آذری و ترکمن نشانگر وحشت و عکس العملفاشيسم تمدن ستيزفارس در قبال جنش آزاديخواهی ملل در بند است.

بنایديوار استبداد در قلب بلوچستان لکه ننگی ابدی بر پيشانی کريه فاشيسم فارساست. لکه ای که نسلهای آينده فارس را به يقين از آن شرمسار خواهدکرد. شايد فرزندان ملت فارس ده نسل بعد به درجه ای از تمدن و انسانيت برسند تادريابند که اجدادشان در قرن بيستم و بيست و يکم چه جاهل و تمدن ستيزانه می زيستنـد.در اوج ادعای پيشرفته بودن چه عملکرد انسان ستيزانه و تفکرات ماقبل شبانی داشتند.

اگرچه حکام مستبد ايران ديوار استبداد را در قلببلوچستان با صرف ميلياردهای به غارت رفته از سرزمين بلوچستان بنا کرده انداما پايدار نخواهد ماند وهمانند ديوار برلين فرو خواهد ريخت. اگرچه اين ديوارننگين بطور فيزيکی بنا شده و گسترش داده می شود اما همانند غده ای چرکين است کهبايد از سرزمين بلوچستان برداشته شود. ديواری را که فاشيسم فارس باسرمايه های غارت شده از بلوچستان در قلب وطن ما( بلوچستان) بنا کرده خود مردمبلوچ بدست توانای خويش تخريب خواهنــد کرد. بنا و وجود چنين ديواری نشانگر تمدن ستيــزی و سبعيـت حکام فارس در عصر حاضــر است. تفکرات و فرهنگ اين گروه از موجودات عقب مانده ( فاشيستهای حاکم ) که بظاهر انسان هستنــد و خيلی هم ادعای « پيشرفتــه» بودن دارند، رسوباتی از عصر حجـرهستنــد. حتی پيشرفته ترين «روشنفکران» فارس در نماميت خواهی و افکار تبعيض گرايانه چنان غوطه ور هستنــد که به حقوق و وجود ملتهای غيرفارس احترام نمی گذارنـد. در افکار ضدبشری و در زندگی روزمره منافع خود را به محــوراصلی و مرکزيت وجود خويش تثبيت کرده اند. منافع خويش را که به آن حالتی مقدس داده اند معيــار برخورد با ديگـران می داننـد. بر خلاف ادعاهای بی اساس و جار و جنجال توخالی در باب « تمدن پيشرفته و فرهنگ کهن » نه از ارزشهای انسانی و احترام متقابل سر در می آورند و نه توجهی به حقوق ابتدايی بشر و جوهره انسانيت دارنــد. از موازين بين المللی و اصول شناخته شـده جهانی بخصوص بيانيه جهانی حقوق بشـر کينـه دارنـد. جامعه جهانی را طلبکارانـه به تمسخــر گرفته و جاهلانه خود را برتر از همـه می داننـد. چنان ازتمدن بشری و انسانيت بدور هستنـد که خانه و کاشانه ديگران را اشغـال کرده و طمعکارانه سرمايه های ملی ديگران را يعنی آنچه را که به ملت فارس تعلق نــدارد طلبکارانه و با قلدری غارت می کنند.


پروشت ءُ پروش باتنت ايران ءُ پاکستـــان
آزاد ءُ آباد بات گنجيـــــں بلوچستـــــــــان

محمــد کريــم بلــوچ
بيســت و دوم آپريــل ۲۰۱۲

No comments:

Post a Comment