Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

پذيرش قصور در مرگ مادر باردار جاسكي توسط قائم مقام وزير بهداشت/ عزل دو مدير و معرفي مقصران به مقام قضايي

پذيرش قصور در مرگ مادر باردار جاسكي توسط قائم مقام وزير بهداشت/ عزل دو مدير و معرفي مقصران به مقام قضايي
در حالي كه 2 روز قبل روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان سعي در طبيعي جلوه دادن مرگ مادر باردار جاسكي را داشت اما با سفر امروز قائم مقام وزير بهداشت به جاسك و پيگيري دقيق موضوع مشخص شد عده اي در مركز استان و شهرستان در مرگ پری شکری زاده مادری که به علت عدم رسیدگی در بیمارستان جاسک جانش را از دست داد كوتاهي كرده اند.

قائم‌مقام وزير بهداشت با حضور در جمع مردم روستاي سورك شهرستان جاسك از مردم اين روستا به خاطر درگذشت مادر باردار و فرزندش عذرخواهي كرد.

حريرچي گفت: به دستور وزير بهداشت براي پيگيري اين موضوع به شهرستان جاسك سفر كرده است و از طرف وزير بهداشت نيز بابت اين موضوع از مردم عذرخواهي مي‌كنم.

وي گفت: در جلسه بررسي علل فوت مادر باردار و فرزندش در فرمانداري جاسك مشخص شد كه قصوراتي صورت گرفته است.

وي گفت: هنگام مراجعه مادر باردار به بيمارستان خاتم‌الانبيا كساني كوتاهي كرده‌اند كه خاطيان در مركز استان و شهرستان از سمت خود عزل مي‌شوند و تخلف‌هاي صورت گرفته نيز در نظام پزشكي بررسي مي‌شود.

حريرچي گفت: به زودي كمبودهاي بيمارستان خاتم الانبيا جاسك برطرف مي شود.

سه شنبه هفته گذشته مادر باردار 24 ساله با درد زايمان به درمانگاه ليردف مراجعه و پس از معاينات اوليه به بيمارستان خاتم الانبيا جاسك اعزام شد.

وي پس از سه روز به خاطر نبود پزشك بيهوشي به بيمارستان حضرت ابوالفضل ميناب اعزام شد كه در راه بيمارستان به همراه فرزندش جان باخت.

 پس از اين حادثه جمعي از مردم جاسك در اعتراض به درگذشت اين مادر و فرزند مقابل بيمارستان جاسك تجمع كردند و خواستار برخورد با خاطيان اين اتفاق شدند.


تكميلي/  دو بركناري و معرفي مقصران مرگ مادر باردار جاسكي به مراجع قضايي 


قائم مقام وزير بهداشت كه به دستور هاشمي براي پيگيري جزئيات مرگ مادر باردار به جاسك رفته است، دلايل مرگ وي را تشريح و ضمن اعلام معرفي مقصرين به دستگاه قضايي تاكيد كرد: هيچگونه كوتاهي در مرگ و ميرمادران باردار پذيرفته نيست.

ايرج حريرچي قائم مقام وزير بهداشت كه به دستور وزير بهداشت براي پيگيري جزئيات مرگ مادر باردار در جاسك و دلجويي از خانواده وي راهي اين شهرستان شده بود، در جمع بندي خود از بررسي عوامل مرگ مادر باردار اظهار كرد: با ماموريت از سوي وزير بهداشت به همراه فرماندار، رئيس دانشگاه علوم پزشكي هرمزگان و رئيس شبكه بهداشت با خانواده اين مرحوم ديدار و ضمن تسليت به خانواده و اقوام  از آنان دلجويي و عذرخواهي شد.

 وي افزود: همچنين دكتر تهرانيان مشاور وزير در امور مامايي، دكتر سجاد رضوي مديركل بازرسي و دكتر مطلق مديركل سلامت و جمعيت وزارت بهداشت نيز با همراهي رئيس دانشگاه و معاون درمان در اين هيئت حضور داشتند.

حريرچي اشكالات مديريتي را عامل اصلي مرگ اين مادر و فرزندش دانست و گفت: دو نفر از مديران بهداشت و درمان اين شهرستان با هماهنگي رئيس دانشگاه به دليل اين اتفاق از مسئوليت بر كنار شدند و تعدادي از افراد كه قصور آنها در بخش‌هاي مختلف فني محرز شده بود به هيئت تخلفات و نظام پزشكي و مراجع قضايي معرفي شدند.

 وي با ييان اينكه در دهه‌هاي اخير آمار مرگ و مير نسبت به گذشته به حداقل رسيده است، گفت: سيستم بهداشت درمان كشور در مورد مرگ و مير مادران باردار به شدت حساس است و در صورت وقوع آن موارد را با جديت پيگيري مي‌كند.

  به گزارش وزارت بهداشت، حريرچي با مرور پرونده سلامت مادر باردار در جاسك كه متاسفانه حين انتقال به مركز درماني ديگري جان خود را از دست داد، گفت: بر اساس استانداردهاي بهداشتي در همان روستاي محل سكونت در 120 كيلومتري جاسك 10 مورد مراقبت و كنترل در ماه‌هاي بارداري صورت گرفته و در پرونده وي ثبت شده بود و در زمينه انجام مراقبت‌هاي بهداشتي در دوران بارداري قصوري صورت نگرفته است.

 وي با اشاره به اينكه اين مادر توسط همين مركز بهداشتي نيز براي زايمان به بيمارستان هدايت شده است، گفت: به دليل اشكالات مديريتي و فني طبابت متاسفانه مراقبت خوبي از فرد صورت نگرفته بود و عدم حضور متخصص بيهوشي و سپس انتقال بيمار به شهرستان موجب مرگ مادر در حين انتقال شده است.

 حريرچي در پايان از دستور وزير بهداشت براي بررسي موارد احتمالي مرگ مادران خبر داد و خاطرنشان كرد: وزير بهداشت به روساي دانشگاه‌ها تاكيد كرده است هيچ گونه كوتاهي و قصوري در اين خصوص پذيرفتني نيست و در صورت گزارشي از مرگ و مير مادر در هر نقطه، شديدترين برخورد را با افراد مسئول و قصور كنندگان خواهد كرد.
http://balochcampaign.com/ 

No comments:

Post a Comment