Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

زندگی بر روی گنج پنهان و فرش فقر عیان همراه با چوب ستم در بلوچستان


زندگی بر روی گنج پنهان و فرش فقر عیان همراه با چوب ستم در بلوچستان
سخت است باور حقایقی که یادآور حقیقت تلخ و دردآور سرزمینی است که بر طبق تخمین و ارزیابی های علمی کارشناسان دنیا، عظیم ترین منابع زیر زمینی جهان را در عمق سینه داغ دیده خویش جای داده است، آن هم در حالی که مردمان صاحب آن سرزمین با فقر مطلق و سرکوب و تحقیر روزگار نداری خویش را نسل اندر نسل سپری می کنند.
وجود منابع عظیم و بسیار غنی نفتی، گازی و معادن دیگر نظیر طلا، آهن، مس و اورانیوم، کرمیت، سنگ مرمر، منگنز و غیره در بلوچستان ،اما دشمنان این ملت و سرزمین تصویری از مریخ را به نمایش گذاشته اند ..
سرزمین بلوچستان و سواحل آن از ثروتمندترین و غنی ترین منطقه در جهان می باشد. بر اساس گمانه زنی ها و تخمین های موجود در فوروم های نظامی ـ استراتژیک حدود شش تریلیون (تریلیارد) بشکه ذخایر نفتی در بلوچستان وجود دارد که از ذخایر تمام دنیا بالاتر است. با این حقیقت ثروت بلوچستان افسانه ای و غیر قابل مقایسه حتی با ثروتمندترین مناطق جهان خواهد بود.
ذخایر زیر زمینی بلوچستان از جمله نفت، گاز، طلا، مس، نقره، اورانیوم، سنگ مرمر از بزرگترین منابع بلوچستان است .این در حالیست که بلوچستان ، با وجود دارابودن چنین منابع و معادن عظیم زیرزمینی ازفقیر ترین و عقب افتاده ترین سرزمینها می باشد، بلوچستان عامدانه و جابرانه توسط حکومت های قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی فقیر، عقب مانده و "محتاج" نگه داشته شده است.
بر طبق گزارشات در آینده ای نه چندان دور بلوچستان داغترین و پرمناقشه ترین نقطه جهان برای "فتوحات نفتی" خواهد بود.
سوای تخمین وجود شش تریلیون بشکه نفت، دیگر منابع زیر زمینی تائید شده از منظر رسمی در بلوچستان، از جمله کشف اخیر در سواحل بلوچستان در دریای مکران
(عمان)، آن را در صدر غنی ترین مناطق دنیا قرار می دهد.
واین گنج بی پایان گازی جایگزین سوخت اینده جهان پس از اتمام نفت خواهد بود.
با وجود چنین گنجی که اهمیتش را فقط دشمنان می دانند واقعیتش را بر ما پنهان نگاه می دارند و راه استخراج آن را در نابودی ما می دانند.
بلوچستان به دوصورت اباد خواهد شد.یک :زمانیکه بلوچ صاحب این سرزمین که می توان از آن بعنوان قسمتی از بهشت خدا در زمین یاد کرد بطور کل نابود و یا در واقع در جایگاهی قرار گیرد که در اقلیت قرار گیرد در سرزمینش سپس آباد خواهد گشت ولی افسوس که سهمی از این گنج خدایی نخواهد داشت و رنج امروز رنج فردایش
دو:زمانی آباد خواهد گشت که بلوچ بسوی در دست گرفتن سرنوشتش قدم بردارد و به بلوچستان آباد بیاندیشد و برای ان بکوشد تا عرق مبارزه وتلاشش هزینه ابادانی سرزمین وملتش گردد.
و گزینه دوم گزینه انتخاب ماست .در غیر این صورت سهم ما از دنیا چوب ستمی است که هرگز نجاتی از ان نیست.
محمود بلوچ
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬

No comments:

Post a Comment