Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

چند سوال از فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان سردار رحیمی در مورد بازداشت شدگان نصیر آباد


چند سوال از فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان سردار رحیمی در مورد بازداشت شدگان نصیر آباد
چند سوال منطقی در مورد ادعای سردار رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در مورد بازداشت 18 نفر "تروریست" که منظورش بازداشت شدگان نصیر اباد است.
نکته: بازداشت شدگان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان هستند.
نکته: بازداشت شدگان نصیر آباد توسط ماموران سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات بازداشت شده اند نه نیروی انتظامی (بنا به اعتراف خود سردار رحیمی)
نکته: بر خلاف موارد گذشته اینبار برای اعلام کلیه اخبار مربوط به بازداشت شدگان نصیر آباد، و بزرگ نمایی این مساله فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان، شخصا وارد عمل می شود و خبری از سپاه و وزرات اطلاعات که بدنام تر هستند جز در تایید مساله نیست و گویا این کار با این هدف انجام می شود که نشان دهند "ما به طور شفاف عمل می کنیم". اما از سوی دیگر هیچ خبری از بازداشت شدگان نیست و امکان برگزاری دادگاه عادلانه، وکیل تعیینی، دسترسی به زندانیان و پرونده وجود ندارد.!!
سردار رحیمی می گوید: (طی عملیاتی که 12 روز پیش با همکاری دستگاه قضا، سپاه و اطلاعات انجام شد، 18 نفر از یک باند تروریستی که اقدام به ناامنی‌هایی در استان می‌کردند، بازداشت شدند.)
سوال: پس چرا ابتدا سپاه پاسدارن در بیانیه ای اعلام کرد 9 نفر بوده اند؟ و چرا نماینده زاهدان و خود شما (سردار رحیمی) اعلام کردید 12 نفر بوده اند؟!
به گفته فرمانده انتظامی استان این افراد در اعترافات خود بیان کردند که؛ در عملیات ترور مولوی جنگی زهی و دو نفر از همراهانش شرکت داشته اند.
سوال- پس چرا پیش از این به مدت سه سال که مولوی نقشبندی ، ملک محمد آبادیان و همراهانشان همه متهمان در پرونده نامیده می شدند.
نکته: دیوان عالی کشور حکم 15 سال حبس برای مولوی نقشبندی و فرزندش و اعدام برای ملک محمد آبادیان و سه نفر دیگر را نقض کرده است. و این خبر درست زمانی اتفاق می افتد که اتهام ترور به "نصیر آبادیها" منتقل می شود!
به گفته فرمانده انتظامی استان: این گروه در سال 86 تاسیس شده است و تا کنون یعنی سال 93 یعنی ظرف 7 سال، ده ها عملیات انجام داده است. منجمله: تله انفجاری، ترور چندین معلم، ترور چندین کارمند، ترور چندین پلیس، بمب گذاری، ساخت بمب، حمله به پاسگاه های مرزی، حمله به مقر انتظامی پاسگاه های مختلف و....!
سوال: چطور این گروه مدت 7 سال بدون گذاشتن هیچ رد پائی فعالیت می کرده است؟! چرا در مورد همه موارد فوق که به آنها متهم شده اند وقتی اتفاق می افتادند جیش العدل را مقصر اصلی می دانستید و معتقد بودید که این افراد پس از حمله ها به پاکستان فرار می کرده اند؟! – این افراد در این 7 سال بمب ها و اسلحه های خود را کجا می گذاشتند؟! – چرا وقتی بازداشت شدند هیچ سلاحی از آنها بازداشت نشد؟ - چرا هیج کس از این افرار متواری نبود و همه اینها در خانه وقتی خواب بودند بازداشت شدند؟! – این گروه تروریستی که شما می گوید از کجا سلاح می خرید و از کجا بمب های کنترل از راه دور (لراتی ایجاد تله انفجاری) تهیه می کرده است؟! چرا همه بازداشت شدگان از یک قوم و فامیل هستند؟! چرا همه بازداشت شدگان از یک روستا هستند؟! چرا همه بازداشت شدگان کارمند دولت، دانشجو، کسبه و کشاورز بودند؟! – محل برگزاری جلسات این "گروه تروریستی بزرگ" کجا بود؟!
سردار رحیمی می گوید: "بر اساس اعترافات اعضای دستگیر شده حمایت‌های مالی این گروه از طرف یک فرد که در دو کشور عربی فعالیت داشت به حساب یک فرد دیگر در استان واریز می شد و این فرد نیز پول دریافتی را به سرگروه تحویل داده و در نهایت برای هر عملیاتی چهار تا ۱۰ میلیون ریال به افراد مسلح پرداخت می شده است."
سوال: در کجای دنیا یک نفر بخاطر 400 هزار تومان بمب گذاری می کند و به یک پاسگاه با کلی نیرو نظامی آموزش دیده حمله می کند و آدم می کشد؟! 400 هزار تومان چند قرص نان می شود مگر؟! ماموران وزارت اطلاعات شما که مدعی هستند مو را از ماست می کشند در این 7 سال کجا بودند که این افراد هم عملیات تروریستی می کردند و هم پول می گرفتند و نمی توانستند پیدایشان کنند؟! چرا پایگاه های بسیج و سپاه که از سال 88 در این روستا و در تمام روستاهای بلوچستان فعالیت می کنند نه مورد حمله قرار گرفتند و نه توانسند رد این افراد را پیدا کنند؟!
فرمانده انتظامی استان می گوید: افراد این گروهک در کشور پاکستان و افغانستان آموزش‌های نظامی، ساخت بمب و انجام اقدامات تروریستی را فراگرفته‌اند.
سند و مدرک شما چیست؟ افرادی از این بازداشت شدگان به گواهی خانواده همه شهرهای استان را ندیده اند چه برسد به سفر افغانستان و همراهی با القاعده و طالبان برای آموزش نظامی آن هم از نوع بمب سازی!!
سردار رحیمی فرمانده انتظامی می گوید: این افراد در بازجویی‌ها اعلام کردند که "باید" در هفته حتما یک مورد تیراندازی و یا حمله به مردم و ماموران انتظامی را داشته باشند و با این اقدامات "قصد نا امن کردن استان سیستان و بلوچستان را داشتند."
برای این ادعا اولا باید بررسی کرد که چه کسی از نا امنی استان بهره می برد؟! سپاه پاسداران و طرفدارانش در مجلس، از سال 88 که امنیت بلوچستان را به عهده گرفته اند برای اعلام موجودیت و گرفتن بودجه های بیشتر جهت خنثا کردن به قول خودشان "نا امنی های تروریستی" نیاز به این نا امنی ها دارند. آنها _سپاه- به گواهی مردم و ائمه جمعه استان،با پخش سلاح بین اقوام بیشترین ضربه را به امنیت منطقه وارد کرده اند. و هر روز کسانی در جنگ های طائفه ای کشته می شوند که هیچ پیگیری صورت نمی گیرد.و هیچ گاه قاتل بازداشت نمی شود تا کسی دیگر مرتکب همچنین کاری نشود. بلکه آزادش می گذارند و مدعی برقراری صلح بین آنها می شوند تا بلوچها همدیگر را با سلاح سپاه از بین ببرند.
ضمنا اگر این افراد به دنبال کشتن بودند و قصد نا امنی داشتند، پس نظر شما در مورد مامورانی که هر روز بلوچهای بی گناه را به تیر می بندند چیست؟!
محمد شه بخش فرزند گل محمد 15 ساله ، عبدالله مرادزهی همسر و فرزند دوساله اش در مسیر خاش – زاهدان- عبدالنبی جمالزهی کارمند اداره برق دلگان - محمد ریگی معروف به فرامرز وسط شهر خاش- غلام قادر بهادرزهی معروف به عبدالستار فرزند آدم در منطقه هُنگ – سید بی بی رسولی زاده در سرباز... همه اینها افرادی هستند که توسط ماموران انتظامی به گلوله بسته شده و ترور شده اند. چرا هیچ پیگیری صورت نگرفته است؟
اگر واقعا در مورد بازداشت شدگان نصیر آباد راست می گویند: 1. باید در جلسه علما مردم و معتمدان (یعنی در دادگاه علنی و عادلانه و شفاف) محاکمه شوند. 2. وکیل مستقل و مردمی بگیرند که مسائل را به صورت واضح پیگیری کند. که محال ممکن است این موارد در پرونده این افراد دیده شود.
از خانواده این زندانیان و همه کسانی که با خانواده و اقوام این بازداشت شدگان ارتباط دارند می خواهم که از الان برای رسانه ای کردن وضعیت این بازداشت شدگان و مصاحبه با شبکه ها تلاش کنند و الا فردا دیر است. و با این اتهام بدون شک بسیاری از این افراد در سکوت اعدام می شوند.
نصیر آباد در سرباز بلوچستان با جمعیت 1000 نفر در مسیر ایرانشهر به چابهار است
حبیب الله سربازی
کمپین فعالین بلوچ

No comments:

Post a Comment