Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دیوان عالی کشور احکام مولوی نقشبندی و همراهانش را نقض کرد

خبرگزاری هرانا - دیوان عالی کشور به دلیل کافی نبودن مستندات ارایه شده و مدارک کافی، رای به ابطال احکام مولوی نقشبندی و همراهانش داد.
به گزارش هرانا، به نقل از کمپین فعالین بلوچ، یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: «بیش از دو هفته است که نقض احکام صادر شده به وکیل و خانواده مولوی نقشبندی رسیده است»
وی افزود: «دیوان عالی دلایل ارئه شده برای احکام صادره را با در نظر گرفتن اظهارات بازداشت شدگان قانع کننده ندانسته و رای به ابطال حکم داده است.»
بر اساس احکام صادر شده از سوی دادگاه انقلاب زاهدان به ریاست ماه گلی مولوی فتحی محمد نقشبندی، به ۱۵ سال زندان و تبعید به خلخال، مولوی عبدالغفار نقشبندی، به ۱۳ سال حبس و تبعید به اردبیل، ملک محمد آبادیان، جواد آبادیان، جابر آبادیان و نظام الدین ملازاده به اعدام محکوم شده بودند.
مولوی نقشبندی و ۱۰ تن از همراهانش از اسفند ماه سال ۹۱ تا کنون به اتهام محاربه و اقدام علیه امنیت ملی از طریق آمریت و ترور مولوی مصطفی جنگی زهی، در بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان و سپس در قرنطینه زندان مرکزی زاهدان در حبس به سر می‌برند.
این زندانیان بار‌ها بر بی‌گناهی خود تاکید کرده و وزارت اطلاعات را متهم به پرونده سازی برای جلوگیری از فعالیت‌های اجتماعی آن‌ها کرده‌اند.
خانواده مولوی جنگی زهی نیز در چند نوبت با نوشتن نامه‌های محضری برای دادگاه انقلاب زاهدان، دادستانی و دیوان عالی کشور بازداشت شدگان را بی‌گناه دانسته و خواستار آزادی آن‌ها شده‌اند.
خبر نقض احکام مولوی نقشبندی و همراهانش در حالی دریافت می‌شود که شهروندان اهل سنت بازداشت شده از نصیر آباد که کمتر از دو هفته پیش در تاریخ ۱۴ دی بازداشت شده‌اند متهم به مشارکت در ترور و قتل مولوی جنگی زهی می‌شوند.
تا کنون مراجع رسمی نامی از این افراد منتشر نکرده‌اند اما فرمانده انتظامی مدعی شده است که این افراد را که از سال ۸۶ اقدام به انجام فعالیت‌های تروریستی در داخل خاک کشور می‌کرده‌اند بازداشت کرده است.
خانواده بازداشت شدگان نصیر اباد اما با رد ادعای تروریست بودن، آن‌ها را قربانی سیاست‌های سپاه در منطقه می‌دانند و بر بی‌گناهی آن‌ها تاکید دارند.
تا کنون بازداشت شدگان نصیر آباد که همه از یک روستا و با هم نسبت خویشاوندی دارند هیچ تماس و ملاقاتی با خانواده خود نداشته‌اند.

https://hra-news.org/fa/ethnic-minorities/molavi

No comments:

Post a Comment