Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

احضار تعدادی از جوانان نصیر آباد توسط اطلاعات سپاه


احضار تعدادی از جوانان نصیر آباد توسط اطلاعات سپاه
عدالت نیوز:به گزارش کمپین فعالین بلوچ روز گذشته چهارشنبه 1 بهمن اطلاعات سپاه تعدادی از جوانان اهل سنت نصیر آباد را احضار کرده است. منابع مطلع از جلسه یک ساعته با جوانان احضار شده خبر داده اند که در مورد تعدادی از بازداشت شدگان روز یکشنبه 14 دیماه به اتهام امنیتی و اقدامات تروریستی مورد سوال و جواب و بازجویی قرار گرفته اند.
یک منبع مطلع تعداد احضار شدگان را دستکم در دو نوبت 6 نفر عنوان کرده است. که اسامی آنها؛ مسلم سنگری، عبدالحمید دهقانی، دوست محمد بلیده ای، عبدالسلام وطن خواه، احسان وطن خواه، عبدالقیوم اربابی است. این منبع که نخواست نامش فاش شود همچنین افزود: پس از دیدار با جوانان ماموران اطلاعات سپاه به دیدار امام جمعه نصیر آباد رفته اند که از علت این دیدار و گفتگو های صورت گرفته اطلاعی در دست نیست.
همچنین گزارشها حاکی است که ماموران امنیتی خودرو تعدادی از بازداشت شدگان را با خود برده و تا کنون در مصادره قرار دارند. روز یکشنبه 14 دیماه 93 سه روز پس از ترور یک معلم و بسیجی به نام های عیسی شهرکی و ادهم صبوری دستکم 30 نفر از جوانان نصیر آباد بازداشت شدند که یک روز پس از آن به 18 نفر از بازداشت شدگان اتهامات "تشکیل گروه و اقدامات تروریستی" زده شد. تعدادی از خانوادهای بازداشت شدگان در گفتگو با "فعالین بلوچ" فرزندان خود را بی گناه خوانده و خواستار بازداشت متهمان اصلی نموده اند. گفتنی است این بازداشت شدگان تا کنون هیچ دیداری با خانواده خود نداشته و از محل نگه داری دقیق آنها اطلاعی در دست نیست.

No comments:

Post a Comment