Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

یک مامور انتظامی در خاش کشته و دو نفر مجروح شدند


به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از خبرگزاری های داخلی در حمله افراد مسلح به خودرو ماموران انتظامی در نوک آباد خاش سه مامور کشته و زخمی شدند.

 

در همین زمینه فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با تایید این خبر گفته است: پس از اینکه به پلیس اعلام یک فقره تصادف شده و پلیس انتظامی در محل حاضر شده است افراد مسلح به آنها حمله کرده اند.

اسامی افراد کشته و زخمی شده تا کنون منتشر نشده و هیچ گروهی این حمله را به عهده نگرفته است.

اما سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان این واقعه را "تروریستی" خوانده است.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که در هفته های گذشته دستکم 30 نفر از شهروندان اهل سنت بلوچ روستای نصیر آباد واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان به اتهام"تروریستی" بازداشت شدند.

اشتری  معاون فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان پس از بازداشت این افراد به دستکم 18 نفر از این بازداشت شدگان  90 درصد حملات مسلحانه و انفجاری به پلیس و معلمان در استان سیستان و بلوچستان را نسبت داد و گفت که به آن اعتراف کرد اند.

سردار رحیمی هم مدعی شده بود که این "باند تروریستی بزرگ" بوده و بازداشت این افراد به امنیت استان سیستان و بلوچستان کمک می کند.

تا کنون از سرنوشت بازداشت شدگان هیچ اطلاعی در دست نیست و با خانواده ملاقات و تماس تلفنی نداشته و به تلاش های معتمدان محلی برای دیدار با آنها پاسخی داده نشده است.

 http://balochcampaign.com 

No comments:

Post a Comment