Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

خطر تخریب ۶۰ درصد کلاس‌های درس مدارس سیستان و بلوچستان

ارسال به دوستان
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سیستان و بلوچستان هشدار داد
خطر تخریب ۶۰ درصد کلاس‌های درس مدارس سیستان و بلوچستان
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سیستان و بلوچستان نسبت به تخریبی بودن ۶۰ درصد از کلاس‌های درس مدارس سیستان و بلوچستان هشدا داد و گفت: ۱۸۰ هزار دانش‌آموز زیر سقف‌هایی درس می‌خوانند که ممکن است بر اثر بلایای طبیعی آوار شود.
خبرگزاری فارس: خطر تخریب ۶۰ درصد کلاس‌های درس مدارس سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اسدالله سیرجانی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سیستان و بلوچستان در «همایش یاوران مدارس از هامون تا مکران» گردهمایی سیستانی و بلوچستانی‌های مقیم خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان آمار بی‌سوادی بین سنین 10 تا 49 سال، 14 درصد این رده سنی است که 250 هزار نفر را شامل می‌شود.
وی به نرخ پوشش تحصیلی در دوره‌های مختلف تحصیلی استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت:‌نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 95.5 درصد، در دوره متوسطه اول 70.26 درصد و در دوره متوسطه دوم  45.98 درصد است.
سیرجانی اضافه کرد: در حال حاضر به اعضای هر دانش‌آموز سیستانی و بلوچستانی 3.1 متر مربع فضای آموزشی داریم که رتبه آخر کشور را از این نظر دارا هستیم؛ متوسط فضا در کشور به ازای هر دانش‌آموز 4.7 متر مربع است که بالاترین فضا را استان یزد با 8.3 متر مربع را دارا است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان به 800 هزار متر مربع فضای آموزشی نیاز دارد تا 120 هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل را به مدرسه بیاورد.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه به طور متوسط سالانه 400 کلاس احداثی به مجموعه کلاس‌های درس اضافه می‌کنیم، گفت: حدود 15 سال طول می‌کشد که بتوانیم از نظر سرانه فضای آموزشی به میانگین کشوری برسیم و این در حالی است که اگر استان‌های دیگر متوقف باشند و کاری انجام ندهند.
وی تعداد دانش‌آموزان استان سیستان و بلوچستان را 522 هزار دانش‌آموز عنوان کرد و ادامه داد:‌ رتبه هشتم را از نظر تعداد دانش‌آموز در کشور داریم که این تعداد دانش‌آموز در 18 هزار و 840 کلاس درس مشغول به تحصیل هستند.
سیرجانی اضافه کرد: از تعداد 18 هزار و 840 کلاس درس، 7 هزار و 455 کلاس مستحکم و مقاوم است؛ 4 هزار و 687 کلاس نیازمند مقاوم‌سازی است و 6 هزار و 798 کلاس باید تخریب و بازسازی شود.
وی افزود: براین اساس 60 درصد کلاس‌های درس این استان در معرض خطر تخریب قرار دارند و 180 هزار دانش‌آموز زیر سقف‌هایی درس می‌خوانند که ممکن است بر اثر بلایای طبیعی بر سر دانش‌آموزان آوار شود.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: نحوه تخصیص اعتبارات دولتی به هیچ وجه تکاپوی رفع نیازها را نمی‌کند و مساعدت همه را مطالبه می‌کنیم.
سیرجانی افزود: در شرایطی که مردم برای رهایی از خشکسالی نماز باران می‌خوانند، چرا باید فرزندان ما نجوا کنند که باران نبارد که آنها بتوانند زیر سقف‌های مدرسه‌شان درس بخوانند.
وی با بیان اینکه در سال جاری به همت خیرین مدرسه‌ساز، احداث 106 مدرسه در قالب 418 کلاس آغاز شد، اظهار داشت: تاکنون توانسته‌ایم 198 کلاس درس یعنی 54 مدرسه را تحویل آموزش و پرورش دهیم.
انتهای پیام/
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931024001601#sthash.QlMiNcm3.dpuf

No comments:

Post a Comment