Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

(تیر اندازی ماموران مرصاد نیروی انتظامی باز هم حادثه آفرید/ این بار در شهرستان سرباز

(تیر اندازی ماموران مرصاد نیروی انتظامی باز هم حادثه آفرید/ این بار در شهرستان سرباز)
پنج شنبه, 03 مهر 1393
خلاصه:(با کشته شدن عبدالستار بهادرزهی آمار کشته و زخمی شدگان یک ماه اخیر بلوچستان در شلیک مستقیم ماموران نیروی انتظامی دست کم به 7 نفر رسید.)
توضیح: به گزارش کمپین فعالین بلوچ غلام قادر بهادرزهی معروف به عبدالستار فرزند آدم دیروز چهارشنبه 2 مهرماه در منطقه هُنگ شهرستان سرباز مورد شلیک مستقیم ماموران مرصاد نیروی انتظامی قرار گرفت که در اثر اصابت گلوله به ناحیه گلو در دم جان سپرد.
در همین زمینه محمد بهادرزهی پسر عموی مقتول به "کمپین فعالین بلوچ" گفت: غلام قادر معروف به عبدالستار یک کارگر اهل کیشکور سرباز بود که بخاطر نزدیک شدن عید قربان برای خرید گوسفند قربانی به منطقه روستایی هنگ نزدیک به مرز رفته بود که توسط ماموران مرصاد نیروی انتظامی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
بهادرزهی افزود: گوسفند در مناطق روستایی نزدیک مرز بخاطر دوری از مرکز شهرها به قیمت ارزان تری فروخته می شود و با نزدیک شدن عید قربان و نیاز مردم به گوشت قربانی "عبدالستار" برای امرار معاش به این کار روی آورده بود.
وی ادامه داد: پس از کشته شدن عبدالستار ما به هنگ مرزی مسئول این تیر اندازی مراجعه کردیم اما آنها تیر اندازی را انکار کردند و کشته شدن عبدالستار را ناشی از چپ شدن ماشین اعلام کردند اما این واقعیت ندارد چرا که شاگرد عبدالستار هم با وی همراه بوده و جان سالم به در برده و کل ماجرا را تعریف کرده و در کنار آن پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی چابهار علت کشته شدن "تیر خوردن در ناحیه گردن" ذکر شده است.
محمد ادامه داد: جسد عبدالستار در حال حاضر در سردخانه پزشکی قانونی چابهار است و قرار است روز جمعه 4 مهرماه آن را برا مراسم کفن و دفن تحویل بگیریم.
روستای هُنگ در حدود 40 کیلومتری راسک مرکز شهرستان سرباز و در 15 کیلومتری مرز پاکستان قرار دارد.
در همین زمینه گزارشهای از تیر اندازی ماموران نیروی انتظامی در محل کیوسک پاسگاه سوران به سمت یک پژو 405 هست که این اقدام با وجود حضور جمعی از مردم در محل صورت گرفته است که باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شده است.
ادامه مطلب در سایت کمپین فعالین بلوچ:
http://goo.gl/0zudL6
حرکتی برای آگاهی و عدالت
🌐

No comments:

Post a Comment