Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

وضعیت بحرانی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرباز: چندین زن باردار تاکنون جانشان را از دست داده اند

 شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرباز با مدیریت فعلی موجب بروز مشکلات فراوانی در حوزه های مختلف درمانی و بهداشتی منطقه شده است.
تعدادی از شهروندان شهرستان سرباز در گفت و گو با خبرنگار بلوچ پرس گوشه ای از مشکلات و مسایل بوجود آمده در سطح این شهرستان را تشریح کردند.
یکی از این شهروندان گفت:وقتی بی تفاوتی مسئولین را نسبت به جان آدمها مشاهده میکنیم اشکمان جاری شده و به شدت ناراحت می شویم.
وی ادامه داد:بسیار سخت و دردناک است وقتی متوجه نبود کمترین امکانات و بی کفایتی مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرباز می شویم.
این شهروند خاطر نشان کرد:متأسفانه طی چندماه اخیر چندین تن خصوصا مادرهای باردار در روستاها و مراکز بهداشتی به دلایل روشن جان خود را از دست دادند.
یکی دیگر از شهروندان با طرح این پرسش که آیا مدیر شبکه بهداشت و درمان سرباز،فرماندار،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و ...وجدان دارند،گفت:وقتی برای جابجایی بیماران آمبولانس نیست و وقتی نخ بخیه برای بخیه کردن زخم بیماران وجود نداشته باشد چه انتظاری از مسئولان بی کفایت میرود؛هر کسی در قبال این وقایع سکوت بکند باید پیش خدا جوابگو باشد.
یاسر گهرامزهی ادامه داد:سریال تکراری و قصه دردناک منطقه ما نبود امکانات بهداشتی و درمانی است که ناشی از بی کفایتی،سهل انگاری و عدم مسئولیت پذیری است.
وی خاطر نشان کرد:متأسفانه امروز بازهم یک زن باردار جانش را از دست داد و این کشتارها از سوی مسئولین عامدانه و از روی غرض است.چرا که با اطلاع از مشکلات تدبیری نمی اندیشند و به فکر پست و مقام خودشان بوده و به ناحق از بیت المال حقوق می گیرند.
گهرامزهی ادامه داد:یکی از مسئولین در اظهاراتی متناقض و خنده دار نیش حشره را علت فوت این خانم اعلام کرده است.
وی اظهار داشت:وضعیت شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرباز به شدت بحرانی بوده و نیاز به رسیدگی فوری دارد،این امر زمانی محقق می شود کلیه مسئولین عقده ای که برای گرفتن جان مردم منطقه تلاش می کنند هر چه سریع تر برکنار شوند.
یکی دیگر از شهروندان نیز در پایان تصریح کرد:شبکه بهداشت و درمان مرکزی و سایر مراکز درمانی روستایی حتی نخ بخیه هم ندارند دیگر امکانات مدرن به جهنم!
لازم به ذکر است، ۷ مرکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستان سرباز به دلیل ضعف مدیریت فاقد پزشک بوده و هم اینک بسیاری دیگر از پزشکان نیز در حال استعفا می باشند.
پس از انتشار این گزارش فشارهای بسیار زیاد و گسترده ای از طرف برخی از دوستان متوجه گردانندگان پایگاه خبری و اطلاع رسانی بلوچ پرس گردید،اما این پایگاه خبری به دلیل اینکه مشکلات بهداشتی و درمانی مردم سرباز را به مدت بیش از دو ماه است زیر نظر دارد،بر اساس عهدی که با مردم استان سیستان و بلوچستان بسته است نمی تواند نسبت به این مشکل اساسی مردم محروم و مظلوم بی تفاوت باشد بنابراین در جهت احقاق حقوق مردم مظلوم و ستمدیده از هیچ اقدامی دریغ نمیکند.
همچنین گردانندگان پایگاه خبری و اطلاع رسانی بلوچ پرس هیچ گونه خصومت شخصی با فرد و یا گروهی را نداشته و فقط جهت حل فوری مشکلات بهداشتی و درمانی مردم عزیز شهرستان سرباز مبادرت به انتشار این گزارش کرده اند.


 http://balochpress.net/

No comments:

Post a Comment