Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

دستگیری یک مسئول ارشد دفتر احمدی‌نژاد

احمدی نژاد ادعا می کرد که پاک ترین دولت در جمهوری اسلامی است. نظامی که بر بنیاد دروغ، ریا و فساد بنا شده، چگونه ممکن است عاری از دزدی، تقلب و خلافکاری باشد؟!!! شنیده شده است که (ح-م) یکی از مسوولان ارشد دفتر رییس دولت دهم دستگیر شده است. روز نو مدعی شد: گفته می‌شود که این فرد در روزهای گذشته و در ارتباط با پرونده پوستین دوز بازداشت شده است(به نقل از سایت پارسینه). اما پوستین دوز کیست و چرا دستگیر شد؟ فرارو نوشت: نعمت الله پوستین دوز، مدیر عامل شرکت ملی مس ایران و مدیر عامل سابق گروه خودرو سازی سایپا، در آخرین روزهای کاری دولت احمدی نژاد، بازداشت شد و همچنان در زندان است. به گفته ی یک منبع آگاه، پوستین دوز در آخرین روزهای کاری دولت احمدی نژاد قصد مسافرت به ارمنستان را داشته که در فرودگاه متوجه می‌شود ممنوع الخروج است. وی افزود: ظاهرا یکی از علت های ممنوع الخروج بودن این مدیر احمدی نژادی، موضوع جابه جایی وجوه نقدی زیاد بوده است.
این منبع آگاه همچنین گفت: لیدر جریان انحرافی در روزهای پایانی دولت دهم در تلاش بود تا با استفاده از نفوذ خود، این مساله را به نوعی رفع و رجوع می کند اما مقامات قضایی این مدیر صنعتی را به دادگاه فرا می خوانند تا جوابگوی کم و کیف این مبلغ جابجا شده باشد.

وی افزود: وی در دادگاه مدعی می شود که این مبلغ بدهی خارجی شرکت ملی مس بوده که از طریق شرکت یکی از دوستانش به نام «ت» در امارات پرداخت شده است.

به گفته ی این منبع آگاه، پوستین دوز به علت ارائه نکردن  مستندات قانع کننده در این زمینه، راهی زندان شده است.

گفته می شود، از دیگر اقدامات غیر متعارف پوستین دوز، دستور خرید چند دستگاه خودروی بسیار گران قیمت از محل دارایی های شرکت ملی مس و واگذاری آنها به افرادی خارج از شرکت بوده است. این خودروها پس از بازداشت پوستین دوز ، به تدریج عودت داده شده اند.

پوستین دوز، که در کنار علی اکبر جوانفکر، ملک زاده، بقایی، محمد رضا رحیمی، عبدالرضا داوری، امیری فر، بهمن شریف زاده، ستاریان، نوبختی و برخی دیگر، از یاران نزدیک و عوامل اسفندیار رحیم مشایی قلمداد می شود،  پیش از این مدیرعاملی شرکت سایپا را بر عهده داشت و همواره انبوهی از شایعات را با خود یدک می کشید و بعد از برکناری از سمت خود در سایپا بلافاصله به مدیرعاملی شرکت ملی مس انتخاب شد.

 در این خصوص اما نماینده مردم کرمان اخبار مهمی از روند رسیدگی به این پرونده بیان کرده است . وی ضمن اعلام ورود وزارت اطلاعات و قوه قضائیه به تخلف مالی شرکت مس برای بازگرداندن مبلغی که در یک حساب شخصی در خارج از کشور از سوی این شرکت واریز شده بود از در دستور کار قرار گرفتن طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس در روز یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس خبر داد.

  پیش از این   پورابراهیمی در نشست علنی مجلس مورخ چهارشنبه 16 مرداد در تذکری شفاهی ضمن اینکه خواستار تسریع در بررسی طرح تحقیق و تفحص از شرکت مس از سوی هیئت رئیسه مجلس شد، گفت: اتفاقی که در شرکت ملی مس افتاده است ظرف یک ماه گذشته خبرها حاکی از این است که با تصویب هیات مدیره این شرکت، شرکتی به نام «ای پی »در خارج از کشور تاسیس شده و گزارش وزارت اطلاعات نیز حاکی از آن دارد که بالغ بر هزار میلیارد تومان به حساب شخصی واریز شده و متاسفانه منافع شرکت در حال از بین رفتن است.

در این خصوص محمدرضا پور ابراهیمی در گفتگویی با ارگان مجلس می گوید: سرانجام بعد از مدت ها پیگیری تحقیق و تفحص از شرکت مس یکشنبه هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به آخرین وضعیت مبالغی که نزد حساب شخصی در خارج از کشور از سوی شرکت ملی مس واریز شده است، گفت: وزارت اطلاعات و قوه قضائیه به این موضوع ورود کردند که بخشی از این منابع به کشور بازگردانده شده است و تلاش های دستگاه های امنیتی در رابطه با بازگشت مابقی این پول به کشور ادامه دارد.

پور ابراهیمی درباره اینکه بعد از دستگیری پوستین دوز چه کسی درحال حاضر سرپرستی شرکت مس را بر عهده دارد؟ گفت: شنیده های حاکی از آن دارد که در حال حاضر علی محمد قائم مقام شرکت مس در غیاب پوستین دوز وظایف وی را انجام می دهد تا سرپرست و مدیرعامل جدید این شرکت تعیین شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه ما نسبت به عواقب حضور برخی از اشخاص در شرکت مس با توجه به سوابقشان در سایپا هشدار داده‌بودیم، ادامه داد:  بنده شخصا در مجلس بارها در این خصوص تذکر دادم و چندین بار در مجمع نمایندگان استان تا پای استیضاح وزیر رفتیم.

وی تصریح کرد: میلیاردها تومان اموال شرکت مس در خارج از کشور است و ما نگران آینده‌ی کارگران و بازنشسته‌های صنعت مس هستیم که مبادا به ورشکسته‌ترین شرکت تبدیل شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه از دستگاه‌های امنیتی خواسته‌ایم گزارش دهند گفت: با تمام وجود از منافع مردم کرمان دفاع می‌کنم.

پیگیری های قوه قضاییه

محسنی اژه ای سخنگوی دستگاه قضا  در پنجاهمین نشست خبری خود به تخلفات شرکت ملی مس اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که آقای پ، معاونش و همدستاتش اقدام به خروج مقدار زیادی پول آن هم به صورت غیرقانونی به خارج از کشور کرده‌اند.

وی همچنین گفت: اگر دستگاه قضایی در این پرونده ورود پیدا نمی‌کرد چه بسا امکان بازگرداندن مبالغ خارج شده از کشور فراهم نمی‌شد و این سرمایه‌ها تلف می‌شد.


ادعای اختلاس 10 هزار میلیاردی در سایپا

از چندی پيش که برخي از نمايندگان مجلس از احتمال وقوع اختلاسي معادل با 10 هزار ميليارد تومان در شرکت سايپا خبر داده بودند، نادر قاضي‌پور رئيس‌ هيات تحقيق و تفحص از گروه خودروسازي سايپا، طي نامه اي به عباس جعفري دولت آبادي، دادستان تهران خواهان ممنوع الخروج کردن متهمان تا زمان بررسي اين پرونده شد.

وي در اين نامه‌ با اشاره به تابيعت دوگانه مديرعامل و برخي اعضاي هيات مديره سايپا نوشته است:" اگر مي‌خواهيد شرايط خاوري دوباره تکرار نشود تا نهايي شدن گزارش کميته تحقيق و تفحص از سايپا، افرادي را که در مظان اتهام هستند ممنوع‌الخروج کنيد".

 پيش از انتشار اين نامه، قاضي پور در نطقي در مجلس گفته بود: "برخي از مسسئولين ارشد شرکت سايپا داراي تابعيت دوگانه هستند و احتمال فرار آنها به خارج از کشور وجود دارد. از ايت الله املي لاريجاني رياست محترم قوه قضاييه در خواست مي کنم که شعبه ويژه اي در داد گستري را مامور رسيدگي به پرونده سايپا کند تا از ضايع شدن حقوق سهام داران و مصرف کنندگان جلوگيري گردد".

 او به عنوان رئيس هيات تحقيق و تفحص از سايپا افزوده بود: "بر اساس اطلاعاتي که بدست ما رسيده تعدادي از مسئولين ارشد سايپا داراي تابعيت دوگانه هستند و احتمال دارد در روند رسيدگي در پرونده تحقيق و تفحص از سايپا اين آقايان همچون خاوري مدير عامل سابق بانک ملي به خارج از کشور فرار کنند.هيچ نظارت دقيقي بر گردش مالي ۱۰ هزار ميليارد توماني سايپا وجود نداشته است. بسياري از پرونده هاي سايپا اگر مهمتر از موضوع کلاه برداري سه هزار ميلياردي بانکها نباشد کوچکتر از آن نيست. اکثر اعضاي هيات مديره و حسابرسان قانوني شرکت سايپا تحت تاثير مدير عامل اين شرکت انتخاب مي شوند".

قاضي پور از استخدام تعداد زيادي از اقوام مدير عامل سايپا و جريان موسوم به "انحرافي" در اين شرکت خبر داده و گفته است: "ظاهرا مدير عامل اين شرکت سايپا را ملک شخصي خود مي داند. بايد مشخص شود که اين مقام مسئول سايپا آيا پولي در خارج از کشور دارد يا خير و اگر دارد دارايي وي چقدر است و در کدام کشور و بانک ها و به نام چه کساني است".

تعداد کثيري از اقوام درجه يک جريان انحرافي از جمله دختران و پسران آنها در پست‌هاي حساس مديريتي گروه خودروسازي سايپا استخدام شده‌اند. به نظر مي‌رسد مديرعامل سايپا، گروه خودروسازي سايپا را ملک شخصي خود مي‌داند که اينگونه برخورد مي‌کند".


به گفته ی او، "متاسفانه شاهد سرپيچي کامل گروه خودروسازي سايپا از ارائه اطلاعات مالي به هيات تحقيق و تفحص بوديم و در مقابل پاسخ‌هاي وارونه و خلاف قانون به درخواست‌هاي قانوني هيات تحقيق و تفحص شنيده‌ايم که موجب تاثر و تاسف شده است".
قاضی پور گفته بود: شخصا در مجلس بارها در این خصوص تذکر دادم و چندین بار در مجمع نمایندگان استان تا پای استیضاح وزیر رفتیم. میلیاردها تومان اموال شرکت مس در خارج از کشور است و ما نگران آینده‌ی کارگران و بازنشسته‌های صنعت مس هستیم که مبادا به ورشکسته‌ترین شرکت تبدیل شود. بر اساس بررسی‌های انجام شده مشخص شد که پوستین دوز، اقدام به خروج مقدار زیادی پول آن هم به صورت غیرقانونی به خارج از کشور کرده‌ است.

عوامل جریان انحرافی در روزنامه ایران نیز دست به اقداماتی غیر متعارف زده اند که در حال بررسی است. فرارو، پس از 

مشخص شدن نتایج بررسی ها، در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد.

Iranglobal.info

No comments:

Post a Comment