Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

جدایی طلبان بلوچ 14 پاکستانی را کشتند در مسیر کویته به لاهور



جدایی طلبان مسلح بلوچ یک ایست بازرسی در "مچ" در شهرستان بولان برپا کرده و سه اتوبوس را که از کویته به سوی پنجاب در حرکت بودند متوقف و 22 تن از مسافران را پس از بررسی کارت های شناسایی شان، از اتوبوس ها بیرون کشیده و با خود بردند.
جسد 14 تن از این افراد روز بعد در کنار جاده پیدا شد.
کاشف بلوچ، معاون فرماندهی پلیس بولان به رویترز گفت:" این افراد برای گذراندن تعطیلات عید فطر به سوی شهرهایشان در پنجاب در سفربودند که توسط افراد مسلح" ارتش آزادیبخش بلوچستان" از سه اتوبوس بیرون آورده و با خود بردند.
میرک بلوچ، سخنگوی ارتش آزادیبخش بلوچستان در تماس با خبرگزاری رویترز مسئولیت این عملیات را به عهده گرفت. وی مدعی شد که این 14 تن از اعضای نیروهای امنیتی و اطلاعاتی پاکستان بودند و ارتش آزادیبخش بلوچستان این 14 تن را اعدام و بقیه افراد را آزاد کرد.
اما منابع امنیتی گفتند که فقط 2 تن ازاین افراد از اعضای نیروهای انتظامی بودند.
براساس همین گزارش، ارتش آزادیبخش بلوچستان فقط یکی از سه سازمان مسلح در بلوچستان است که برای استقلال استان بلوچستان از پاکستان می جنگد. استان بلوچستان پاکستان از نظر منابع طبیعی و زیر زمینی مثل نفت ، گاز، زغال سنگ و طلا بسیارغنی است و ناسیونالیست های بلوچ ، پنجاب پرجمعیت ترین استان پاکستان را متهم می کنند که منابع بلوچستان را غارت می کند بدون اینکه در مقابل چیزی نصیب مردم بلوچستان شود.
براساس همین گزارش، سه سازمان مسلح بلوچ، در این استان، به منظور استقلال بلوچستان با 100 هزار نیروی نظامی ارتش پاکستان دریک جنگ خونین درگیر هستند.
از سوی دیگر نیروهای نظامی و امنیتی پاکستان دست به ربودن فعالان بلوچ زده، پس از شکنجه کردن آنها، به فجیع ترین شکلی کشته و در کنار جاده های بلوچستان انداخته می شوند. عملی که در پاکستان معروف به " کشتن و انداختن اجساد" شده است. اتهامی که نیروهای امنیتی پاکستان آنرا رد می کنند.



 http://farsi.alarabiya.net/fa/middle-east/2013/08/06/جدایی-طلبان-بلوچ-14-پاکستانی-را-کشتند.html

No comments:

Post a Comment