Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

صلح دو طائفه کبدانی و شه بخش در خاش

بخشدار نوک آباد شهرستان خاش گفت: درگیری چند ماهه دو طایفه کبدانی و شه بخش در این بخش با تلاش روحانیون اهل سنت و بزرگان طوایف به صلح و سازش انجامید.
 به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایرنا، مهدی جمشیدزهی روز چهارشنبه 4 آذر اظهار داشت: نشست صلح و سازش میان این دو طایفه امروز با حضور گسترده روحانیون اهل سنت، سران طوایف، متعمدان و اقشار مردم بخش نوک آباد خاش در منطقه چاه احمد برگزار شد.
وی گفت: اختلافات ملکی برخی افراد از دو طایفه کبدانی و شه بخش بدون هیچگونه تلفات جانی با وساطت بزرگان و مسئولان منطقه در این نشست به صلح و سازش انجامید.
وی افزود: وجود برخی اختلافات قومی در سطح منطقه سبب می شود که مسئولان فرصت زیادی را صرف حل و فصل قضایا کنند که آنان را اجرای بسیاری از کارها عقب می اندازد.
بخشدار نوک آباد بیان کرد: شایسته نیست بین افراد دو طایفه که با هم دوست و برادر هستند، اختلاف وجود داشته باشد.
جمشیدزهی با تشریح خدمات دولت در ابعاد مختلف، هرگونه درگیری و نا امنی را عامل دور شدن از مسیر رشد و توسعه منطقه عنوان کرد و خواستار حفظ اخوت و برادری در بین همه طوایف شد.
وی همچنین از پیگیری های فرماندار خاش و اعضای شورای تامین، علما، سران طوایف و متعمدان برای فراهم کردن زمینه صلح و سازش بین این دو طایفه قدردانی کرد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

 
 


 
انتهای پیام /* 

http://balochcampaign.com/

No comments:

Post a Comment