Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تخریب منازل مردم روستای احمد آباد توسط نیروهای رژیم

تخریب منازل مردم روستای احمد آباد توسط نیروهای رژیم
منازل مسکونی مردم منطقه احمد آباد در حاشیه شهر سراوان توسط ماموران شهرداری با همکاری نیروی انتظامی تخریب شدند.
ماموران انتظامی روز سه شنبه 26 آبان هنگام تخرب منازل با محاصره منطقه اجازه فیلم برداری و ورود و خروج مردم را از منطقه نداده اند.
ماموران علت تخریب را "زمین خواری " عنوان کرده اند مردم روستا اما می گویند: "این خانواده ها بیش از 15 سال است که در این منطقه سکونت دارند و امتیاز آب و برق نیز به آنها داده شده است" بنابر گزارش مردم منطقه خانواده های که مقاومت کرده اند و اجازه تخریب خانه هایشان را نداده در نهایت منازل آنها به همراه وسایل خانه تخریب شده اند.
ولوی عبدالصمد ساداتی امام جمعه سراوان در همین زمینه در خطبه نماز جمعه با انتقاد و اظهار نگرانی از تخریب منازل مردم در حاشیه شهر سراوان گفت: "تخریب خانه های مردم فقیر و مستضعف و هتک حرمت افراد عمل ناشایسته است و قابل توجیه نیست" وی ادامه داده:
"از آنجا که این خانه ها سالهاست که ساخته شده و مردم در آن سکونت دارند و امتیاز آب و برق داشته اند و تمام دارایی خود را هزینه ساخت سرپناهی کرده اند نباید به روش خشونت آمیز متوسل شد از آنجا که این مردم صبور و منطقی هستند و می خواهند از راه قانونی برای آنان چاره جویی شود".
امام جمعه اهل سنت سراوان افزوده: "این زمین ها قطعه قطعه فروخته شده اگر مسئله زمین خواری در کار بوده عاملان اصلی و دلالان زمین خوار باید مورد مواخذه قرار گیرند و در صورت حکم قضایی نیز باید مامورین یا مسولین مربوطه زمین های تصرف شده و غیرقانونی را پس بگیرند و نباید از حکم قضایی برداشت نادرست کرد.
این قبیل اعمال متخاصمانه وکینه جویانه ی نیروهای رژیم نسبت به مردم مظلوم و تحت ستم بلوچ تنها در این مورد خلاصه نمیشود و با برگرداندن تاریخ به کمی عقب تر مشاهده خواهیم کرد که اعمالی مشابه این عمل علیه مردم مظلوم روستای بلسر چابهار و چند سال پیش در منطقه ی شهرک جوشکاران زاهدان صورت گرفت و خانه های مردم با کمال بی حرمتی تخریب و به غیر بومیان واگذار شدند.
....
لازم بذکر است >
که در بیش از سه دهه حکمرانی ولایت فقیه این قبیل تبعیض ها تازگی ندارند بلکه تنها شاهد شدت بخشیدن به آن و افزایش روند بدون ترمز آن هستیم.". به طور خلا صه میتوانیم بیان کنیم هدف از اجرای چنین اعمال تبعیض گرایانه و ظالمانه گامیست بسوی سیاست های سیستماتیک تغییر بافت جمعیتی و همچنین از سویی دیگر آوارگی مردم روستایی و وادار کردن آنها به کوچ اجباری از مناطق آباء و اجدادیشان و در نهایت از بین بردن تدریجی موجودیت مردم بومی در آن مناطق و جایگزین کردن غیر بومیان و خصوصا نظامی ها به جای مردم منطقه که این هدفیست در پیش بردن اهداف شوم نظام آخوندی تا دیگر نامی از بلوچ و اهل سنت در این مناطق نباشد. ا
گر به این فعالیت های سیستماتیک رژیم پایان داده نشود و این اعمال با همین شدت ادامه پیدا کند در اینده ای نچندان دور دیگر نامی از بلوچ و بلوچستان باقی نمیماند. پایان دادن به این تبعیض و تعدی های رژیم فقط و فقط با همت شما مردم بلوچ صورت خواهد گرفت و همانگونه که صدها حق شرعی و قانونی ملل ایرانی و اهل سنت پایمال شده است و به آنها رسیدگی نکرده اند
این نقض قانون که توسط به اصطلاح مجریان آن نقض شد هم به بایگانی حقوق دیگرمان اضافه خواهد شد و تا زمانی که این نظام روی کار باشد حتی به یکی از خواسته ها و حقوق به حق و قانونی خود نخواهیم رسید.
‫#‏بلوچ_وبلوچستان_مظلوم‬

No comments:

Post a Comment