Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

چینی ها لجستیک پارک و شهرک صنعتی درمنطقه آزاد چابهار ایجاد می کنند

چابهار- ایرنا- رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: در سفر دو روزه سفیر چین برای ایجاد لجستیک پارک و شهرک صنعتی در این بندر توافق شده است.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار حامد علی مبارکی روز پنجشنبه در دیدار با 'پانگ سن' سفیر کشور جمهوری خلق چین گفت: ایجاد لجستیک پارک و هاب منطقه ای برای دسترسی مناسب به کشورهای C.I.S و راه اندازی شهرک صنعتی چینی ها در زمینه های مونتاژ خودرو، خط تولید پردازش مواد معدنی، ساخت لوله، مخازن و برجهای پتروشیمی و پالایشگاه و نیز ایجاد SPM و مشارکت در ساخت کشتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی چین از جمله طرحها و برنامه های مورد توافق است.
وی گفت: ایران و چین دو کشور بزرگ و دارای تمدن کهن و پیوند دیرینه هستند.
وی به سابقه فعالیت های تجاری و اقتصادی دو کشور اشاره کرد و افزود: جاده ابریشم قدیم و طرح کمربند اقتصادی، جاده ابریشم جدید چین و تاسیس صندوق سرمایه گذاری جاده ابریشم و همچنین برنامه تاسیس منطقه آزاد تجاری پاسفیک، مهمترین نماد پیوند و همکاری و اهرم توسعه روابط میان چین و ایران است.
وی افزود: در دوره جدید در عرصه بین المللی و لغو تحریم ها و همچنین اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در طرح مهم چین در جاده ابریشم جدید بیانگر آغاز روابط نوین و رو به گسترش بین دو کشور ایران و چین است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار با بیان اینکه کشور چین در زمره نخستین کشورهایی است که حاضر به سرمایه گذاری در منطقه آزاد چابهار شده است، بیان کرد: تاکنون حدود 20 شرکت با ملیت چین در این منطقه به ثبت رسیده اند که عمدتا در بخش بازرگانی و تجارت فعال هستند.
مبارکی برخی از مزیت ها و ظرفیت های این منطقه را برشمرد و اضافه کرد: ما از سرمایه گذاری سرمایه گذاران دور اندیش چین در طرح های زیر بنایی و اساسی استقبال می کنیم.
سفیر کشور جمهوری خلق چین در تهران نیز با ابراز خرسندی از میزبانی منطقه آزاد چابهار در طول سفر دو روزه، گفت: توسعه روابط درطول 30 سال گذشته بیانگر این است که چین و ایران دو شریک قابل اعتماد هستند بطوریکه در شش سال گذشته دو کشور بزرگ ترین شریک تجاری بوده اند.
'پانگ سن' اظهار داشت: آمار مبادلات تجاری دو کشور چین و ایران در سال گذشته نشان دهنده چشم انداز توسعه تجارت رو به افزایش است.
وی با اشاره به اینکه دیدار رئیس جمهور کشور متبوعش از جمهوری اسلامی ایران در سال جدید در دست بررسی است، افزود: این سفر نه تنها در زمینه سیاسی بسیار مهم بلکه در تجارت نیز عامل مثبتی است و چابهار با موقعیت بسیار خوب طبیعی و استرتژیک از اولویت های ما می باشد.
شایان ذکر است سفیر کشور چین در تهران و هیات همراه در سفر دو روزه به منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار از صنایع (فازکارگاهی)، سایت پتروشیمی، پالایشگاه پتروچین پارس، مجتمع فرآوری مواد معدنی، مراکز تجاری، اماکن تفریحی و گردشگری، تاسیسات و پروژه ی توسعه بنادر چابهار (اسکله های شهید بهشتی و شهید کلانتری) دیدن کردند.
چابهار در 700 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
3043 / 6081

انتهای پیام /* 

No comments:

Post a Comment