از آغاز سال ۹۴ تا روز ششم فروردین، دو نفر در سیستان و بلوچستان به دست نیروهای انتظامی و امنیتی کشته شده‌اند.
Sistan
کمپین فعالان بلوچ گزارش کرده است که یک چوپان بلوچ به نام مجید فولادی در روستای گلیکی منطقه کهیری بخش آهوران نیکشهر، توسط مأموران سپاه کشته شد. علت این اتفاق روشن نیست و گفته شده که تیراندازی به این چوپان، بی‌دلیل بوده است.
چنین اتفاقی در روستای گلیکی سابقه نداشته است و گفته شده که ممکن است مأموران سپاه با دیدن چوبدستی بلند او، به ظن حمل اسلحه به او شلیک کرده باشند.
تارنمای کمپین فعالان بلوچ، از قول عبدالحمید فولادی، برادر این چوپان نوشته است: «صبح بعد از اینکه مجید صبحانه خورد، برای بردن گوسفندان به چرا با چوب دستی از خانه خارج شد اما اندکی پس از خروجش صدای تیر شنیدیم. با عجله رفتیم بیرون و دیدیم که مجید در ۲۰ متری خانه کشته شده است. مأموران سپاه به او شلیک کرده‌ بودند.»
این شهروند بلوچ گفته است که برای فهمیدن علت تیراندازی به برادرش پیش مأموران رفته است اما آن‌ها که تعدادی‌شان هم لباس شخصی به تن داشته‌اند، حتی حاضر نشده‌اند که برای دیدن جسد حاضر شوند و بدون اینکه پاسخی بدهند، محل را ترک کرده‌اند.
عبدالحمید فولادی در ادامه گفته است: «بعد از آن ما جسد را جمع کردیم، به پاسگاه کهیری بردیم و صورت جلسه کردیم و بعد به پزشکی قانونی رفتیم و بعد هم برای شکایت به دادگاه مراجعه کردیم.»
او درباره برخورد بازپرس و مقام‌های قضایی گفته است: «در دادگاه از ما پرسیدند که برادرتان ولگرد نبوده؟ بعد هم به جای بی‌طرفی گفتند که مأموران بدون دلیل به کسی شلیک نمی‌کنند. ما هم گفتیم که شما از مردم منطقه تحقیق کنید.»
در شش روز گذشته، یک جوان به نام نواز درازهی هم تنها به ظن حمل گازوییل، با شلیک مستقیم مأموران پاسگاه جالق و اصابت گلوله به سرش کشته شده است.
در سال ۹۳ نیز دست‌کم ۲۳ نفر در حوادثی مشابه توسط مأموران انتظامی و امنیتی کشته شدند.