Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

گزارشی از شکنجه های قرون وسطایی و غیر انسانی زندانیان در اداره آگاهی شهرستان زابل


گزارشی از شکنجه های قرون وسطایی و غیر انسانی زندانیان در اداره آگاهی شهرستان زابل
خبرگزاری قاصدان آزادی: شکنجه های وحشیانه و قرون وسطایی در اداره آگاهی شهرستانزابل علیه دستگیر شدگان تا آنها را وادار به اعتراف علیه خود نمایند.
اداره آگاهی شهرستان زابل یکی از ترسناکترین و قرون وسطایی ترین بازداشتگاه های ولی فقیه است که متهمین با عناوین مختلف به آنجا منتقل می شوند و برای گرفتن اعتراف، آنها را تحت وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین شکنجه ها قرار می دهند.اکثر دستگیر شدگان در اداره آگاهی زابل در اثر شکنجه های وحشیانه دچار نقص عضو، اختلال روحی شده و در مواردی منجر به مرگ آنها شده است.
بنابر گزارش دریافتی به قاصدان آزادی به نقل از فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از جمله شکنجه هایی که مامورین آگاهی علیه بازداشت شدگان بکار می برند عبارتند از: استعمال باطری که تبعات جسمی و روحی آنها برای زندانی همانند کابوس می باشد،از پشت دست زندانی را بستن و برای مدت طولانی او را آویزان کردن که منجر به آسیب دیدگی شدید کتف زندانی می گردد، بکار بردن شوک برقی با ولتاژ بالا که در اکثر موارد باعث ایجاد سوختگی شدید بدن بازداشتی می گردد. شیوه وحشتناک دیگر شکنجه ،دستبند زدن به دست به صورت قپونی و سپس یک سر پابند را به پا و سر دگر آن را از دست بند عبور می دهند و به پای دیگر زندانی می بندند بطوری که تمام فشار بر روی قفسه سینه زندانی وارد شود و سر و پاهای زندانی به بالا کشیده می شود و موارد متعدد دیگر شکنجه. این شیوه ها بارها علیه زندانی بکار برده می شود تا زمانی که زندانی اعتراف نماید و بر مبنای اعترافات گرفته شده زیر شکنجه، اقدام به پرونده سازی علیه زندانی می نمایند.
اسامی تعدادی از شکنجه گرانی که اقدام به شکنجه های وحشتناک و غیر انسانی علیه زندانیان می نمایند عبارتند از : احمد میر،جواد بخارایی و حسن شیخ .در حال حاضر تعدادی از زندانیان که اکثرا جوان می باشند در اثر این شکنجه ها دچار نقض عضو و اختلالات شدید روحی شده و در زندان به حال خود رها شده اند و در مواردی این شکنجه ها منجر به مرگ زندانی شده است.
اسامی برخی از زندانیان که در حال حاضر در اداره آگاهی زابل در بازداشت و زیر شکنجه قرار دارند و جان آنها در معرض خطر است عبارتند از :۱ـ آرش پودینه ۲ـ حمید شاهوزهی که سنین آنها حدودا ۲۲ سال می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، شکنجه های قرون وسطایی علیه متهمین برای گرفتن اعترافات دروغین به منظور پرونده سازی علیه آنها که تا به حال منجر به قتل و نقص عضو تعدادی از زندانیان گردیده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواهان دخالت برای متوقف کردن جنایت علیه بشریت در این مراکز حکومتی ولی فقیه آخود علی خامنه ای است .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۸ اسفندماه۹۳ برابر با۹ مارس ۲۰۱۵

No comments:

Post a Comment