Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تروری که طراحانش کمترین هزینه را دادند.


تروری که طراحانش کمترین هزینه را دادند.
در چنین روزی 26 اسفند 92 مولانا احمد نارویی در حالی که به همراه فرزند خردسال و یکی از کسانی که در زمین کشاورزی وی کار می کرد از مسیر نصرت آباد به زاهدان بر می گشت که به شکل مرموزی ترور شده و از اینجا ابهامات آغاز شد.
بنده اولین فردی بودم که خبر شهادت ایشان را در اینترنت و در سایت کمپین فعالین بلوچ درج کردم و آن زمانی بود که تازه عده ای از اساتید مسجد مکی به سمت وقوع این "واقعه درد آور" حرکت کرده بودند و در آن زمان مولوی عبدالحکیم عثمانی گفت:
"آنچه تا این لحظه از گزارش های بر می آید خودروی حامل مولانا احمد از جاده منحرف شده است که وی در اثر جراحات جان خود را از دست داده است."
من جزو کسانی بودم که به طبیعی بودن تصادف رای می دادم و هر کس بحث ترور مطرح می کرد را محکوم می کردم و از بزرگنمایی الکی قضایا اصلا خوشم نمی آمد اما وقتی به ابهامات و اظهارات کسانی.... گوش کردم به یقین رسیدم ماجرا جور دیگری است....
ابهاماتی که به شکل ماست مالی توسط مسئولان امنیتی پنهان شدند...
هلیکوپتر پلنگی سپاه درست زمانی که خودرو مولانا بنا بر دلایل ذکر شده مختلفی چپ کرده بود بر خلاف معمول به سر صحنه می رسد.
در این هنگام همراه مولانا هنوز زنده بوده و در انتقال به هلیکوپتر جان می دهد!
فرزند 12 ساله مولانا هم گویا در آن لحظه بیهوش شده بوده و خود مولانا جان سپرده بودند.
در مورد خودروی پرایدی که از محل حرکت مولانا از سمت نصرت آباد به دنبالشان بوده و در موردش صحبت شده... در مورد آخرین جملات مولانا هنگامی که خودرو پراید به موازات آنها رسیده که فرزندش می گوید: مولانا دست بر پیشانی گذاشته و شهادتین خوانده.... و ماشین منحرف می شود.
از یک نوع سوراخ خاصی که در سر مولانا ایجاد شده بوده و در دست تحقیق قرار می گیرد....
و در مورد شگفتی های ورود فوری صدا و سیما و مصاحبه از اطرافیان و انتشار سریع آن در صدا و سیما به این معنا که "تصادف طبیعی" بوده تا جایی که از فرزند کوچک مولانا که هنوز به خوبی بهوش نیامده هم مصاحبه گرفته می شود....
از سوی آنها تلاش گسترده ای برای رفع ابهام ها صورت می گیرد. تا جایی تلاش کردند که اگر هم ابهام باقی بماند مسئولان مکی در برابر عمل انجام شده ای قرار بگیرند که دیگر غیر قابل تکذیب شود.
مولانا عبدالحمید و خوانواد مولانا احمد ابهامات خود را به تیم تحقیقاتی می سپارند که از تهران برای برسی قضیه می اید .... کالبد شکافی ها مجددا طبیعی ارزیابی می کنند.
بنده هنوز سخنان خاصی از منابع خاصی به دست دارم و منابعی که نمی خواهم به دلایلی اسمشان برده شود اما ... این راز برای آنها "راز" سر به مهر نیست.... بلکه به عنوان یک "ترور" بی سر و صدا شناخته می شود.
بر خلاف آنچه مردم بخاطر سر و صدای رسانه ای فکر می کنند هیچ گاه مولانا عبدالحمید در سخنرانی اول خود در این زمینه نگفته است که مرگ طبیعی بوده. بلکه گفته در حال بررسی هستیم....
که بنابر دلایلی که ذکر کردم بعدا نتوانستند بررسی های خود را علنی کنند.
چرا مولانا احمد باید ترور شود؟!
به اتفاق نظر همه کسانی که ایشان را دیده اند و با ایشان بوده اند و شاگردان و دوستان و خانواده اش... ایشان در هوشیاری و زیرکی و توانایی های اداری جزو برجسته ترین چهره های مکی ، داماد مولانا عبدالحمید مسئول امور اداری مدرسه مکی بزرگ ترین حوزه علمیه اهل سنت ایران، و نائب امام جمعه مکی بودند.
در زمان حیات ایشان از وی به عنوان تنها گزینه تصدی مسئولیت مکی پس از مولانا عبدالحمید یاد می کنند.
مولانا عبدالحمید بخاطر جایگاه ویژه اش هیچ گاه تحت حملات مستقیم قرار نگرفته و نمی گیرد اما همواره نزدیکانش را تحت بیشترین فشارها قرار داده اند.
چنانکه هم مولانا احمد نارویی و تک تک افراد درجه یک مورد عتماد مولانا عبدالحمید برای مدتی بازداشت و تحت فشارهای مختلف قرار گرفتند.
اما نتوانستند کمر این شخصیت را خم کنند تا اینکه برنامه ریزی اصلی خود را گذاشتند برای دوره بعد از مولانا عبدالحمید.... به نحوی که از الان اطرافیانش را حذف و مشکل دار می کنند تا به راحتی بیشتری بتوانند وقتی که خدای نکرده مولانا عبدالحمید دیگر در قید حیات نباشند مسجد مکی را به چالش بکشند و روند فعالیت های گسترده آن که در سطح منطقه ای موثر بوده است را جلوگیری کنند.
یریدون لیطفئوا نور الله بافواهمم والله متم نوره ولو کره الکافرون.
امیدوارم روزی ابعاد بیشتری از این قضیه به طور مستند تری افشا شود.
حبیب الله سربازی

No comments:

Post a Comment