Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شواهدی از پرونده سازی برای جوانان نصیر آباد در سخنان قائم مقام وزیر کشور

قائم مقام وزیر کشور مدعی بازداشت عوامل ترور معلمان در بلوچستان شده است وی در حالی از بازداشت 20 نفر از اعضای جیش العدل در سراوان خبر می دهد که پیشتر آمار بازداشت شدگان از جیش العدل در سراوان کمتر از این تعداد ذکر شده بود.

 

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از واحد مرکزی خبر حسین علی امیری گفت: تاکنون حدود 20 نفر در زمینه ترور معلمان دستگیر شده اند که اطلاعات ارزشمندی در خصوص عاملان شهادت شهید دانایی فر نیز به دست آمده است.

وی با بیان اینکه بازداشت این افراد در جریان کشف مخفیگاه تعدادی از گروه‌های مخالف نظام در سراوان انجام شده است، افزود: "در جریان این عملیات که با همکاری اعضای شورای تامین استان سیستان و بلوچستان انجام شد، مقادیری مواد منفجره نیز کشف شده است."

اعلام بازداشت 20 نفر در سراوان در حالی صورت می گیرد که پیشتر در اواسط بهمن ماه آمار این افراد در درگیری سپاه و جیش العدل در یک خانه تیمی در آسپیچ سراوان سه نفر اعلام شده بود.

در همین حال سحرگاه 14 آذر ماه دستکم 30 نفر از جوانان نصیر آباد در منازل شخصی خود و در حالی که خواب بودند بازداشت شدند. مدتی بعد اما در تناقض های آشکار این افراد از سوی مقامات دولتی گاهی عضو جیش العدل، گاهی گروهی مستقل اعلام شده و 90 درصد ترورها و کمین های انفجاری به ماموران و نا امنی های استان سیستان و بلوچستان در سالهای گذشته به این افراد نسبت داده شد.

این در حالی است که خانواده و مردم محل با رد این ادعا بازداشت شدگان را بی گناه می دانند و با نوشتن ده ها نامه به مسئولان و نهادهای حقوقی بین المملی خواستار رسیدگی وضعیت آنها شده اند.

به نظر می رسد بازداشت هایی که در نصیر اباد سرباز و آسپیچ سراوان که با فاصله زمانی قابل توجهی از هم بازداشت شده اند اکنون از سوی مقامات امنیتی به یک دیگر ربط داده می شوند.

این در حالی است که خانواده بازداشت شدگان نصیر آباد پس از آزادی تعدادی از آنها،  می گویند 12 نفر دیگر همچنان در بازداشت به سر می برند که بعد از دوماه در تنها تماس تلفنی به خانواده که به عنوان "شماره خصوصی" بوده است گفته اند: " به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده اند."


 http://balochcampaign.com/

No comments:

Post a Comment