Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

شکایت سه نماینده استان از نماینده سیستان به دلیل اظهارات توهین آمیز و تفرقه انگیز


شکایت سه نماینده استان از نماینده سیستان به دلیل اظهارات توهین آمیز و تفرقه انگیز
در پی نطق جنجالی نماینده سیستان در حاشیه مراسم خاکسپاری معلم شهید سرگزی؛
به گزارش ندای زاهدان آقایان پشنگ، اربابی و کاشانی نمایندگان خاش، ایرانشهر و زاهدان در مجلس شورای اسلامی در پی سخنان آقای حسینی نماینده زابل در حاشیه مراسم خاکسپاری شهید سرگزی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکایت کردند.
-در این نامه آمده که بخشی از آن در اختیار ندای زاهدان قرار گرفته آمده است :شهادت تمامی عزیزان از دست رفته اخیر همچون شهدای گرانقدر باشنده، اریش، صیادی، نوروزی، سرگزی و شهدای عزیز انتظامی را محضر ملت شریف ایران، مردم استان و خانواده های معزز آنان تسلیت عرض میکنیم.
بخش های دیگری از نامه :
-باید پذیرفت ناامنی های اخیر نشات گرفته از افراطی گری های عده ای از یکطرف در قالب گروه های معاند نظام و منطقه و اظهارات و عملکرد عده ای دیگر بعنوان مسءول که بقای قدرت خود را بر هر شکل ممکن از عدم انسجام و عدم اتحاد درونی می بینند شکل گرفته است.
-مردم استان اعم از شیعه و سنی قرن های متمادی بعنوان عضوی از یک خانواده در کنار هم زندگی کرده اند و هیچ مشکلی با هم نداشته و ندارند اما از آقای حسینی سوال کنید که به یکباره و از سال 1384 چه اتفاقی افتاد که اوج اختلافها و به تبع آن بهره برداری دشمنان خارجی شکل گرفت و دهها نفر از برادران و خواهران شیعه و سنی به خاک و خون کشیده شدند؟ چرا ایشان و همفکرانشان هیچوقت اندکی بر عملکرد فاجعه آمیز خود در مدیریت استان و سخنان هر از چندگاه تفرقه آمیز خود تامل نمیکنند؟ چرا ایشان نزدیکترین افراد خود را که حتی سه سال سابقه خدمت آموزشی در منطقه بلوچستان نداشتند را با فشار و تحریک مدیران آموزش و پرورش طی سالهای اخیر از منطقه خارج نمود اما هیچوقت سراغ شهید سرگزی و شهید سرگزی ها را که سالها سابقه داشتند دارای شرایط قانونی تری بودند نگرفتند؟(اسامی و مشخصات و مکاتبات برای انتقال خودی ها بپیوست ارسال گردیده است )
-توهین به عامه مردم قهرمان و مهمان نواز بلوچستان را نشانه کم فهمی ایشان میدانیم و ایشان را در جایگاهی نمی بینیم که به بزرگان و علماء منطقه اعم از شیعه و سنی دستور بدهند و یا توهین کنند.
-آیا شایسته است که امروز سهم خواهی مورد ادعای ایشان را در کنار تفکر تمامیت خواهی و خودباوری قرار دهیم؟ از ایشان سوال کنید که بعنوان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، تاکنون چه مصوبه ای را در کمیسیون برای حل مشکلات امنیتی استان- که خود اعتقاد داریم راهکار آن فقط و فقط توسعه زیرساخت های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان است-گذرانده اند؟
-حساب مردم نجیب و شریف و متدین سیستان را که خدمات شایسته شان بر کسی پوشیده نیست از افراد کوته فکر و افراطی آن منطقه مثل افراطیون منطقه بلوچستان جدا میدانیم و کل مردم منطقه بلوچستان کمافی السابق حراست و حفاظت از عزیزان خدمتگذار سیستانی را وظیفه ای شرعی، اخلاقی و ملی بر خود فرض میدانند و بیش از پیش بر پایان توطئه ها و خیانت ها در منطقه تلاش خواهند کرد.
-خدمت های انجام شده در منطقه بلوچستان را مرهون لطف خدا و دیدگاه شایسته نظام جمهوری اسلامی میدانیم و اعتقاد این نماینده احساسی مبنی بر نقش ایشان بر تاثیرگذاری در منطقه بلوچستان را ناشی از حس تمامیت خواهی و خودباوری افراطی اش تلقی میکنیم و به صراحت اعلام میکنیم که تاریخ خود گواه تمدن ، تحصیلات و نقش علم منطقه بلوچستان در توسعه کشور و همچنین وابستگی تاریخی و ملی مردم منطقه در حراست از مرزهای کشور است.اظهارات ایشان در خصوص نحوه زندگی مردم نجیب منطقه دشتیاری که چند سالی میزبان ایشان بودند و مردمانش خود سکوی پرتاب ایشان و زمینه استخدامش شدند را به خداوند و مردمان آن دیار واگذار میکنیم.
هر چند شاید ایشان و همفکرانشان نبینند و یا نخواهند که ببینند اما مهمان نوازی و ارتباط صمیمی بزرگان ایرانشهر بعنوان مرکز فرهنگی و تاریخی بلوچستان با مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دوران خفقان رژیم ظلم ستمشاهی و همچنین آرامش وصف ناپذیر منطقه بلوچستان در روزهای اول انقلاب و آغازین روزهای جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست.اینها هنوز همان غیورمردان و مردمان باغیرتی هستند که برادران و خواهران سیستانی را در دورترین روستاهای بلوچستان بعنوان عضوی از خانواده در قلب خود جای دادند که خاطرات معلمان و کارمندان آن روزها خود گواهی بر این ادعا است اما چه مدیریت و تصمیم گیری و تصمیم سازی از ابتدای سال 1384 اتفاق افتاد که نمونه اش افرادی با اهدافی نامعلوم هر روز برای ایجاد شکاف تلاش میکنند.
-از ایشان باید سوال کنید آیا امنیت امروز استان با ناامنی های سال های 84 تا 91 قابل مقایسه است که امروز مسئولین زحمتکش استان که خود تازه چند ماهی نیست مدیریت استان را با مشکلاتش بر عهده گرفته اند اینطوری بر باد انتقاد قرار میگیرند؟
-خیلی تاسف میخوریم که امروز کلمات کوچه و بازاری همچون "کدام گور" و ... را از زبان شخصی میشنویم که خود می بایست امروز عامل انسجام درون استان باشد.
در پایان ضمن تقدیر و تشکر از سخنان گهربار مقام معظم رهبری در عدم پرداختن به اختلافات قومی و مذهبی و تشکر از نگاه واقعی و بلند دولت، استاندار سختکوش و مدیران جدید امنیتی و انتظامی استان و مدیر کل آموزش و پرورش استان ،آمادگی خود را برای پذیرش هرگونه مسءولیت جهت پایان بخشی به اتفاقات اخیر اعلام و تمام شهدای عزیز اخیر را به عنوان عضو خانواده خود تلقی مینماییم.
از هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضای پایان اینگونه اظهارات ناشی از احساسات و تفرقه انگیز که حاصلی جزء بهره گیری معاندان و قاتلان کوردل میگردد نداشته و خواهان رسیدگی فوری هستیم.

No comments:

Post a Comment