Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

اعتراض یعقوب جدگل نماینده مردم چابهار در مجلس به ظلم و تبعیض در استخدام نیروهای بلوچ در گارد اداره کل بنادر و دريا نوردي شهرستان چابهار:


اعتراض یعقوب جدگل نماینده مردم چابهار در مجلس به ظلم و تبعیض در استخدام نیروهای بلوچ در گارد اداره کل بنادر و دريا نوردي شهرستان چابهار:
از 40 نفر استخدام شده فقط یک نفر از جنوب استان است
یعقوب جدگال: ظلم بزرگی در حق جوانان جنوب استان در استخدام گارد اداره کل بنادر و دريا نوردي شهرستان چابهار شده است.
جدگال گفت: سوال بنده در خصوص استخدامی گارد اداره کل بنادر و دريا نوردي شهرستان چابهار از وزیر راه و شهرسازی در کمیسون مربوط هفته اینده مطرح خواهد شد.
یعقوب جدگال نماینده مردم شریف چابهار ،کنارک ، نیکشهر و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: در استخدام اخیر گارد اداره کل بنادر و دريا نوردي شهرستان چابهار از 40 استدام شده فقط یک نفر از جنوب استان سیستان و بلوچستان است.
یعقوب جدگال افزود: موضوع استخدامي استانداری و گارد اداره کل بنادر و دريا نوردي شهرستان چابهار را از طریق مجلس به جدیت پیگیر هستم و در اين خصوص به وزير راه و شهر سازي نیز تذکر کتبی داده ام.
عضو کمیسون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه تا آخرین لحظه پای سوال خود از وزیر کشور و همچنین وزیر راه و شهرسازی خواهم ایستاد گفت: در ديدار های جداگانه ای که با وزرای مذکور دارم از آنها خواستار حل ریشه ای این مشکل بزرگ خواهم شد و اگر حل نشود از وزير راه و شهر سازي و وزیر کشور در مجلس سوال خواهم کرد .
وی با تاکید بر تجدید نظر در استخدامي استانداری سیستان و بلوچستان و گارد اداره کل بنادر و دريا نوردي شهرستان چابهار بیان داشت: در بسیاری از استان ها و شهرستان ها 50 درصد از استخدامي به نیرهای بومی اختصاص دارد و لذا با وجود این رویه مگر می توان اذعان داشت که جوانان استان ما چنین حقی ندارند ؟
وی با تاکید بر این مطلب که می بایست 50 درصد استخدامی ها در ادارات استان به نیروی های بومی اختصاص یابد ادامه داد: امیدوارم با دعای خیر مردم این پیگیری ها به سرانجام مطلوبی برسد.
جدگال اذعان داشت: مردم حوزه بنده به خصوص جوانان به رهنمود هاي مقام معظم رهبري لبیک گفته و با حضور حداکثري خود دشمنان نظام و انقلاب اسلامي ايران با شرکت در حماسه 24 خرداد نااميد کردند پس لازم است از حقوق اين جوانان حمايت شود و از ریيس جمهور منتخب می خواهم که از اين تبعیض های روشن و آشکار در مناطق محروم جلوگيري و آنها را به عدل و عدالت تبديل کنند.


No comments:

Post a Comment