Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

در طی ماههای گذشته تعدادی از بیماران بلوچ به دلیل اشتباهات فاحش پزشکی در بیمارستانهای صحرایی سپاه یا ناقص العضو و فلج شده اند

Video: https://www.facebook.com/100011594320603/videos/330115620718246/


Nabi Dehghan
در طی ماههای گذشته تعدادی از بیماران بلوچ به دلیل اشتباهات فاحش پزشکی در بیمارستانهای صحرایی سپاه یا ناقص العضو و فلج شده اند و یا مرده اند. هدف اصلی احداث حدود پنجاه بیمارستان صحرایی سپاه در مناطق محروم بلوچستان و آموزش کادر بی تجربه (کارآموز و تازه وارد) بیمارستانی بسیج سپاه برای چیست؟ سپاه دهها بیمارستان بسیار مجهز و دائمی در لبنان، سوریه (علاوه بر بیمارستان های صحرایی در مناطق جنگی سوریه) و عراق و یمن دارد. بسیاری از این کادرهای پزشکی در مناطقی مانند بلوچستان تمرین کارآموزی می کنند تا بعنوان آبروی با تجربه سپاه در بیمارستان های برونمرزی و بخصوص سوریه کار کنند.
هدف دیگر سپاه کسب اعتبار و جایگاه برای خویش و جذب نیرو به بسیج است. نکته دیگر گسترش فرهنگ وابستگی به سپاه و گداپروری در بلوچستان است، یا وگرنه همین خدمات را دولت از طریق وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي می توانست ارائه کند و سپاه به کار نظامی خود بپردازد. متاسفانه استراتژی مخفی سپاه و عوامفریبی و اشتباهات مرگبار در بیمارستانهای صحرایی آن باعث شد تا سکوتم را بشکنم و برگردم و این موضوع را برای بحث و آگاهی دوستان علنی نمایم. چون ظاهرا هیچ کس در بلوچستان جرات و شجاعت نقد پروژه های خطرناک (اما عوامفریبانه) سپاه را ندارد.
چو کارى بى فضول من بر آید
مرا در وى سخن گفتن نشاید
و گر بینم که نابینا و چاه است
 اگر خاموش بنشینم گناه است

No comments:

Post a Comment