Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

تخریب زمین های کشاورزی روستائیان بخش کورین خاش و غصب زمینها به نفع منابع طبعیی



 
محمود بلوچ‎ har lagt till 2 nya foton.
تخریب زمین های کشاورزی روستائیان بخش کورین خاش و غصب زمینها به نفع منابع طبعیی
صبح روز شنبه 28اسفندماه 95 غارتگران و متجاوزین در فرم مسئولان منابع طبعی با اسکورد نیروهای انتظامی رژیم زمینهای مرغوب بخش کورین خاش را تخریب و غصب نموده و چاه و قنوات را بطور کلی از بین برده و گل گرفتند.
 در اعتراض مردم روستا به زور متوصل شده و نیروی انتظامی با قنداق تفنگ با مردم صحبت کرده و گفته اینجا جای شلوغ بازی نیست شکایت و اعتراضی دارید به بخشداری و دادگاه مراجعه کنید و متفرق شوید.
کشاورزان و مردم بی بضاعت روستا که  تنها منبع درامدشان همین زمینهای کشاورزی است به بخشداری مراجعه و اما گویا نسخه از بالاتر از حکم و نظر بخشداری است .
کورین منطقه روستایی است که اکثر مردم آن فقیر هستند که از طریق کشاورزی امرار معاش می کنند تخریب زمین های کشاورزی آنها باعث بدتر شدن وضع اقتصادی آنها می شود.
____________
اشاره بیشتری می کنم به گزارش بالا:
 سالهاست زمین های مردم بومی بلوچ توسط نیروهای امنیتی و انتظامی رژیم غصب و در اختیار غیر بومیان و ارگانهای نظامی قرار می گیرد.و در این میان مردم بلوچ اوراه و بی سرپناه گشته اند. تصاحب زمینهای مردم بلوچ و واگذاری آن به غیر بومیان و قلع و قمع ملت بلوچ و جذب و تشویق غیربومیان به بلوچستان و از سویی اوراگی و سرکوب ملت بلوچ سیاستی است که سالهاست حکومت مرکزی در پیش گرفته و برنامه هویت زدایی و برهم زدن ترکیب جمعیتی را با اواره نمودن مردم بلوچ و تخریب و غصب زمین های شهری و روستایی را دربر دارد.
منابع طبعیی بلای مردمی که طبعیتا متولد این خاک اندو ریشه چند هزار ساله ای دارند.
انچه که دربخش بیابانی و روستایی می تواندبعنوان زمینهای منابع طبعیی از ان یاد شود٫زمینهای بایر در  دورترین نقطه از چراگاههای روستایی است.و این منابع برای حفظ گونه های نادر گیاهی و جنگلی است .
اما سازمان  منابع طبعیی رژیم راه را گم کرده و یا مردم را بی سرپرست و حامی گیر اورده و سالهاست حیات منازل بسیاری از روستاها را بعنوان سازمان مدافع منابع طبعیی غصب و قنواتی که دهها سال است ابادانی روستا و اقتصاد مردم را می چرخانند تخریب می شوند.
منابع طبعیی رژیم برنامه حفظ طبعیت را با نابودی ملت و بومیان بلوچستان(نابودی انسانی به بهانه حفظ منابع طبعیی) در پیش گرفته و با توجه به این موضوع که بخش کورین از نظر کشاورزی در دو بخش پسته و زعفران زمینها مساعد می باشد و مردم منطقه کورین در این خصوص اهمیت ویژه ای داده اند اما چون درآمد قابل توجهی پسته و زعفران دارد رژیم بهبود وضعیت مردم ما را بر نمی تابد.
به همین صورت در پس از دهه هفتاد بیش از نیمی از زمینهای روستایی  گوهرکوه بخش نوک اباد را بزور تصاحبی و به سازمان زندانها واگذار کردند٫زمینهای گوهرکوه مساعدترین زمینها برای کشت پسته است و هم چنین اب در بخش گوهرکوه و کورین تقریبا کفایت کشاورزی را می کند.
 غصب زمینها و تخریب منازل روستایی و حاشیه ای شهرهای بلوچستان و تخریب قنوات طی ده سال اخیر سرعت گرفته و این زمینها پس از غصب به غیربومیان و نیروهای رژیم واگذار میشود.
اگر بخواهیم تنها به چند مورد اشاره کنیم:تخریب روستای احمد اباد سراون و غصب زمینها و واگذاری انها به ارگانهای دولتی-تخریب منازل مردم در بخش قصرقند:،
 روستای پاسک قصر قند توسط نیروهای انتظامی و امنیتی تخریب و مردم این روستا اواره و بی سرپناه گشتند و بسیاری از زمین های مردم غصب شد. تصاحبی زمینهای بومیان وواگذاری به غیربومیان در میرجاوه ؛خاش:باهوکلات:ومنطقه بمپورو نوک اباد ایرانشهر٫
تخریب روستای بله سر چابهار و واگذاری زمینها به یک غیربومی؛تصاحبی زمینهای روستایی بخش گوهرکوه و واگذاری زمینها به سازمان زندانها"تخریب روستای دانش پایه در حاشیه شهر زاهدان و واگذاری زمینها به نیروهای مرصاد و نیروی انتظامی ،تخریب و تصاحبی زمینهای مردم در حاشیه شهر زاهدان در بلوار کشاورز،تخریب منازل و تصاحبی زمینهای کمب در چابهار و اوارگی جمعیت بیش از سی هزار نفری و وگذاری زمینهابه هند و افغانستان ،
 :تخریب منازل مسکونی مردم بلوچ در شهر زاهدان منطقه شهرک جوشکاران:و دهها مورد جنایت دیگر از این قبیل.
مهم ترین اقدامات رژیم تهران برای تغییر بافت جمعیت بلوچستان عبارتند از
1_گسیل داشتن مهاجران غیر بومی به بلوچستان
2_دادن مزیتهای زیاد به افرادی که از خارج از بلوچستان برای کار به این استان بیایند
3_وادار کردن مردم بلوچ به مهاجرت به خارج ازاستان و کشور
4_دادن تمامی امتیازها شهرکهای صنعتی و .. به غیر بومیان و محروم بودن ملت بلوچ از هر گونه سرمایه گذاری تا اندازه ای که 70 در صد جمعیت بلوچ زیر خط فقر مطلق و خشن زندگی می کنند.
5_همجه شدید به زبان و فرهنگ و مذهب و عقیده مردم تا راه مهاجرت را در پیش گیرند یا در فرهنگ غیربومی ذوب شوند
6_تغییرات شهری و روستائی بر اساس منافعشان تا مردم بلوچ در این تغییرات بهره ای نبرند و بر قدرت غیربومیان افزوده شود به طور مثال با اینکه میرجاوه و نصرت آبادجمعیت قابل ملاحظه ای دارند اما در تقسیمات سیاسی جزو خاش محسوب می شوند و یا نیکشهر جزو چابهار محسوب می شوند و در انتخابات یک نماینده از این دو شهر به مجلس راه می یابد اما از زابل که اکثر جمعیت آن را غیر بومیان تشکیل می دهند دو نماینده به مجلس می رود.
7 :ایجاد بندر آزاد چابهار و دعوت کردن از سرمایه داران غیر بومی برای سرمایه گذاری در بندر آزاد و فروخته شدن بندر به طور خصوصی به سرمایه داران غیر بومی و خارجی ؛
8_غصب زمینهای مردم بلوچ و ثبت آنها به نام شهرداری و منابع طبعیی و دیگر ارگنهای نظامی واگذار کردن آنها به نظامیان و یا با نرخهای پائین به غیر بومیان واگذار می نمایند تا بیشتر تشویق شوند و دیگران را تشویق به آمدن به بلوچستان کنند.
9_ایجاد دانشگاه بزرگ برای غیر بومیان و آوردن هزاران دانشجوی غیر بومی به بلوچستان ،سهمیه دانشجویان بومی این دانشگاهها بسیار پائین تر از حد تصور است.80 درصد سهمیه دانشگاههای بلوچستان متعلق به دانشجویان غیربومی است.و این درحالی است که دانشجویان غیربومی پس از آن به شهرها و مناطق خود برای خدمت برمی گردند و بلوچستان سهمی برای استفاده از این میزبانی ندارد.واز 20 درصدی که متعلق به دانشجویان بلوچ است پس از تحصیلات و کسب مدرک در رشته تحصیلی ، استخدامی از سوی نهادهای دولتی صورت نمی گیرد.واکثریت این بیست درصد را فرزندان غیربومیانی که در شناسنامه متولد بلوچستان ثبت شده اندتعلق می گیرد و بومی بلوچ سهمی چندانی از این بیست درصد ندارد.
100_برگزاری مراسم عزاداری و ماتم و نوحه و سینه زنی در خیابانهای بلوچستان و آویزان کردن تابلو های مخصوص شیعی تا به بلوچستان رنگ و بوی شیعی داده شود.
111_نام گذاری خیابانهای شهرهای بلوچستان با نامهای فارسی و شیعی که هر کس از خارج بیاید این شهرها را فارسی و شیعی بداند.
حکومت مرکزی  برنامه تغییر بافت جمعیت بلوچستان را بر خلاف موازین بین المللی ادامه می دهد ، زیرا قوانین بین المللی می گوید که حکومت مرکزی حق ندارند املاك منقول يا غيرمنقول متعلق به افراد يا گروهها و سازمان‌ها را تصرف کرده و یا از بین برده و تخریب نموده و منهدم نمایند. اما حکومت مرکزی مرتکب همه این جرائم شده و به جنایت علیه ملت بلوچ ادامه می دهد. و نهایتا چاره ای جز مقاومت بصورت مدنی و مسلحانه برای دفع ستم و اخراج جنایتکاران وجود ندارد کما اینکه با هرگونه فعالیت سیاسی و مدنی مشکل دارند و هرگونه فعالیت ممنوع و جرم می باشد .
محمود بلوچ
18_3_20
#بلوچ_وبلوچستان_مظلوم

No comments:

Post a Comment