Long live free and united Balochistan

Long live free and united Balochistan

Search This Blog

Translate

(سپاه از فقر روستائیان بلوچ برای اعزام به سوریه استفاده می کند) شنبه, 02 آبان 1394

(سپاه از فقر روستائیان بلوچ برای اعزام به سوریه استفاده می کند)
شنبه, 02 آبان 1394
کمپین فعالین بلوچ- در یک ماه گذشته شایعاتی در زمینه تلاش سپاه پاسداران برای یارگیری و جذب نیروهایی از مردم بلوچ در جنوب استان سیستان و بلوچستان منتشر شده که کمپین فعالین بلوچ تا کنون به علت پراکندگی این دست گزارشها و نبود منابع موثقی که این موضوع را تایید کنند از پرداختن به این موضوع اجتناب کرده است اما در گزارش های جدید از منابع بومی و مطلع که نخواسته اند نامشان فاش شود این موضوع به طور "موثق" به اثبات رسیده است.
بنابر گزارش های دریافتی، سپاه پاسداران با استفاده از نیروهای بومی عضو سپاه در مناطق محروم و کم برخوردار اقدام به تطمیع و دعوت جوانان روستایی "بی کار" و "فقیر" برای شرکت در "دوره های آموزشی" و آمادگی برای "اعزام به سوریه" کرده است.
این منابع که بستگان نزدیک آنها وارد این برنامه شده اند تاکید کرده اند که هم اکنون یک گروه 25 نفری متشکل از جوانان منطقه فنوج و نیکشهر روز چهارشنبه 29 مهر 94 در 4 دستگاه خودرو نظامی به تهران رسیده اند و طی تماس تلفنی که با بستگان خود داشته اند گفته اند که هم اکنون برای "آموزش" در یک پادگان نظامی هستند.
این منابع مسیر سفر نیروهای جذب شده را ابتدا زاهدان و از آن پس تهران عنوان کردند اما اطلاع دقیقی از نام و محل پادگان های سپاه در زاهدان و تهران نداشتند.
مشخصا این مجموعه 25 نفری توسط یکی از بلوچ های بومی بازنشسته سپاه در منطقه فنوچ جمع آوری شده اند که بنابر خواست منبع، نام و مشخصات وی محفوظ می مانند.
افراد این مجموعه اعزام شده بین 18 تا 35 سال سن دارند و به هر کدام مبلغ ماهیانه 2 میلیون و 500 هزار تومان در ازای 45 روز ماموریت و 45 روز دیگر استراحت تعلق می گیرد.
این منابع از تعداد دقیق افراد جمع آوری شده برای اعزام مطلع نبودند اما گزارش داده اند که آمار به مراتب بیشتر از این تعداد ذکر شده است.
منطقه فنوچ و نیکشهر از محروم ترین و کم برخوردارترین مناطق استان سیستان وبلوچستان هستند که اکثریت جمعیت این شهرستان ها را روستائیان تشکیل می دهند.
سپاه پاسداران از سال 1388 به طور رسمی برقراری امنیت استان سیستان و بلوچستان را به دست گرفته و به گفته سید باقر حسینی نماینده زابل در مجلس شورای اسلامی و از فرماندهان پیشین سپاه؛ هم اکنون نیروی انتظامی استان سیستان و بلوچستان زیر نظر سپاه فعالیت می کند.
سپاه پاسداران در مدت 6 سال فعالیت با شعار "بومی سازی امنیت" اقدام...
ادامه در سایت کمپین فعالین بلوچ:

No comments:

Post a Comment